Pasażerów niepokoi tempo prac remontowych w przejściu podziemnym przy gdańskim Dworcu Głównym. PKP PLK zapewnia - nie ma opóźnienia

Maciej Pietrzak
Maciej Pietrzak
Dobiega końca modernizacja peronów dalekobieżnych i przejść podziemnych na Dworcu Głównym w Gdańsku. Karol Makurat
Póki co remont wygląda na daleki od zakończenia. Właściwie wylany jest tylko beton pod posadzkę - napisał do nas Czytelnik. Tymczasem, kolejarze zapewniają, że prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem, a wspomniany termin końca inwestycji jest niezagrożony.

- Codziennie korzystam z tego tunelu, i póki co remont wygląda na daleki od zakończenia. Właściwie wylany jest tylko beton pod posadzkę i to nierówną, a przecież PKP PLK zapowiadało, że tunel będzie gotowy do końca stycznia - napisał do nas Czytelnik.

Trwająca od ponad dwóch lat, warta 62 miliony złotych modernizacja peronów dalekobieżnych i przejść podziemnych na Dworcu Głównym w Gdańsku finiszuje. Od dłuższego czasu pasażerowie korzystają z odnowionych peronów i tunelu w gmachu dworca. Aktualnie główne prace koncertują się w przejściu prowadzącym na perony SKM i do dworca PKS. Generują one spore utrudnienia, szczególnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się czy prowadzących dzieci w wózkach. Pasażerowie obserwujący postępy prac są zaniepokojeni ich stanem i dopytują czy zapowiadany od początku inwestycji termin jej zakończenia - do końca stycznia 2020 roku - jest aktualny.

Pasażerów niepokoi tempo prac remontowych w przejściu podzie...

- Na razie w tym tunelu jest jeden wielki rozgardiasz. Posadzka nie położona, wszędzie zwisają kable. Przez to, że nieczynna jest winda przy KFC, wydostanie się lub zejście do tunelu dla pasażerów z ciężkimi walizkami lub rodziców z dziećmi w wózkach to spory wysiłek. Tempo prac wygląda na dość powolne - mówi pan Marcin, gdańszczanin, który codziennie korzysta z tego przejścia w drodze do pracy.

Kolejarze z PKP PLK zapewniają, że styczniowej daty dotrzymają.

- W przejściu podziemnym łączącym centrum miasta i dworzec autobusowy z peronami stacji Gdańsk Główny wymieniana jest posadzka, wystrój ścian i sufitu. Zamontowane zostanie nowe, energooszczędne oświetlenie. Po pracach przejście będzie bardziej estetyczne i funkcjonalne. Roboty potrwają do końca stycznia 2020 r. Taki sam zakres prac został już wykonany w przejściu podziemnym łączącym budynek dworca kolejowego ze zmodernizowanymi peronami nr 1 i 2. Na peronach wyremontowano wiaty, ustawiono nowe ławki, zamontowano nowe, energooszczędne oświetlenie w postaci stylizowanych na historyczne lamp. Na peronach są gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie, gwarantujące podróżnym dobrą orientację na stacji. Zmodernizowane perony są wyższe, co ułatwia pasażerom korzystanie z pociągów. Udogodnieniem dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się będą nowe windy oraz ruchome schody prowadzące z obu przejść podziemnych na perony nr 1 i 2. Cztery pary schodów ruchomych oraz cztery windy zostaną udostępnione pasażerom również w styczniu - deklaruje Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.

Przypominamy, że latem rozpoczęła się także druga wielka inwestycja na Dworcu Głównym, czyli prowadzona z kolei przez spółkę PKP S.A. modernizacja samego dworcowego gmachu. Te prace potrwać mają do końca 2021 roku i pochłoną blisko 100 mln zł.

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie