Z cyklicznego badania opinii publicznej, przeprowadzonego przez UCE Research dla Grupy AdRetailm i Hiper-Com Poland, wynika, że w II kwartale br. 40 proc. Polaków planuje ograniczyć wydatki na zakupy. Natomiast w pierwszych trzech miesiącach br. 44,8 proc. rodaków tak zapowiadało. Odmiennego zdania jest obecnie 38,3 proc. ankietowanych, a wcześniej było ich 43,7 proc.
– Rosnący odsetek zaszczepionych osób zwiększa szanse na trwałe łagodzenie restrykcji przeciwepidemicznych i normalizację sytuacji gospodarczej. To, zarówno w Polsce jak i w innych państwach Europy, poprawia nastroje konsumentów. Perspektywa zniesienia obostrzeń zachęca, by powrócić do zwyczajów konsumpcyjnych sprzed pandemii. To prowadzi do spadku odsetka gospodarstw domowych, które planują ograniczanie wydatków – komentuje Marta Petka-Zagajewska, kierownik
zespołu analiz makroekonomicznych PKO Banku Polskiego.
W trójmiejskich galeriach widać ożywienie w związku z powrotem handlu. Pojawią się nowe marki.
W najbliższych nowi najemcy dołączą do gdyńskiej Galerii Klif. W ramach nowych otwarć udało się pozyskać aż czterech nowych najemców, którzy swoje sklepy i punkty otworzą w najbliższym czasie. Są to marki Fitanu.com, Tavex, Yoho Sushi Bar&Restaurant oraz Amber Coffee&Bakery.
Nowo otwarty sklep stacjonarny Fitanu.com w Klifie, to nowoczesny punkt sprzedaży grupy kapitałowej Martes Sport. Salon to koncept premium zlokalizowany w miejscu istniejącego do tej pory sklepu marki na parterze centrum. Jest to pierwszy sklep tej marki na Pomorzu i trzeci w Polsce o powierzchni prawie 1000 m kw.
Swój punkt w Klifie otworzy także międzynarodowa, finansowa firma Tavex, działająca na terenie dziewięciu państw w Europie. Tavex dostarcza metale szlachetne oraz obsługuje transakcje płatnicze za granicę - rocznie ponad 2 miliony klientów. Lokal w Galerii Klif będzie pierwszym punktem marki w Trójmieście. Planowane otwarcie to początek wakacji.
W Galerii Klif w maju otowrzy się Amber Coffee&Bakery. W ofercie kawiarni, oprócz unikatowych kaw i herbat, znajdą się przekąski, desery, produkty rzemieślnicze lokalnych producentów, m.in. miody, pieczywo, czy czekolady.
Latem otworzy się Yoho Sushi Bar&Restaurant. Restauracja oferować będzie sushi oraz dania kuchni japońsko-koreańskiej.
Z kolei w designer Outlet Gdańsk zaczęła się przebudowa jednego z wejść związana z powiększeniem salonu Nike. Prace budowlane planowo mają potrwać do listopada. Powierzchnia salonu Nike po powiększeniu będzie wynosiła aż 750 mkw. co oznacza, że wzrośnie prawie dwukrotnie. Tym samym to właśnie w Designer Outlet Gdańsk znajdzie się największy salon tej marki na Pomorzu.
- Zdecydowaliśmy się na tak szeroko zakrojoną rozbudowę salonu Nike, ponieważ jest to jeden z ulubionych sklepów naszych klientów i cieszy się dużą popularnością. Decyzję o tym kroku podjęliśmy wspólnie z naszym partnerem biznesowym, marką Nike, który podobnie jak my stale stara się sprostać rosnącym oczekiwaniom kupujących. W efekcie klienci będą mieli do dyspozycji najszerszą na Pomorzu ofertę marki, i co ważne w formacie outlet, w stale obniżonych cenach. – komentuje Ireneusz Homa, menedżer centrum Designer Outlet Gdańsk,.
W związku z zaplanowanymi pracami, zmianie ulegnie także układ jednego z głównych wejść do centrum, usytuowanego w bezpośrednim sąsiedztwie salonu Nike. Oznacza to, że w związku z tą inwestycją modernizacji będzie poddana także fasada z nowym wejściem do budynku, położona od strony latarni morskiej – symbolu centrum Designer Outlet Gdańsk.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?