Na plaży w Stogach, bezpośrednio z prawej strony terminala DCT Gdańsk w dniu zawinięcia statku - środa 21 sierpnia - zorganizowany zostanie punkt widokowy. Jednostka będzie widoczna około dwóch godzin przed wpłynięciem. Na miejscu będą lunety, przez które będzie można obejrzeć statek nawet z dużej odległości. Obecny na miejscu personel Maersk Line będzie udzielał informacji o statku, procedurze zawinięcia, linii łączącej port w Gdańsku z portami azjatyckimi.
Przedstawiciele armatora informują, że rejs z Szanghaju, Hong Kongu i Singapuru do Europy statku Maersk Mc-Kinney Moller, bo tak nazywa się największy kontenerowiec, przebiega zgodnie z planem. Zgodnie z harmonogramem zawinięcie do Gdańska planowane jest 21 sierpnia. Maersk Line zaprasza tego dnia w godzinach 14-18 na punkt widokowy. W przypadku opóźnienia statku godziny otwarcia punktu ulegną zmianie, o czym organizator będzie informował.
Punkt widokowy z lunetami to nie wszystko. W piątek, 23 sierpnia, w godzinach 10-22, w centrum Gdańska przy Targu Rybnym, Maersk Line rozstawi strefę wystawową poświęconą Triple-E. Będzie można zapoznać się z konstrukcją statku, jego załogą, życiem na morzu, transportem kontenerowym. Na miejscu będzie też niewielkie kino wyświetlające film o armatorze. Największą atrakcją mogą być jednak dodatkowo organizowane dwa rejsy statkiem wycieczkowym z Targu Rybnego do terminalu DCT, dzięki czemu wszyscy, którzy zgłoszą swój udział, będą mogli obejrzeć statek z bliska. Godziny rejsów, a także zasady na jakich będzie można zdobyć bezpłatny bilet na rejs statkiem wycieczkowym, zostaną podane później.
Informacje na temat wydarzenia można śledzić na facebooku lub stronie www.worldslargestship.com/ events.
Będzie to kolejne wielkie wydarzenie w historii polskich portów. Największy na świecie statek kontenerowy i pierwszy klasy Triple-E (eng. - efficiency, economy of scale and the environment) czyli wydajny, ekonomiczny, ekologiczny, warty 190 mln dolarów, zbudowała stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Okpo w Korei Południowej. Chrzest kontenerowca odbył się w czerwcu.
Nowy gigantyczny kontenerowiec ma długość 399 m, szerokość - 59 m, wysokość - 73 m. Jest nieznacznie większy od Emma Maersk, statku klasy E jednak w ładowniach i na pokładzie statku Maersk Mc-Kinney Moller można przewozić do 18 tys. TEU, czyli kontenerów 20-stopowych. Natomiast pojemność Emmy Maersk - kiedyś największego kontenerowca na świecie - która w czerwcu 2011 roku pierwszy raz wpłynęła do gdańskiego portu wynosi maksymalnie 15,5 tys. TEU.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?