Perony SKM zmieniają się nie do poznania!
Przypomnijmy, że ogromna inwestycja PKP SKM Trójmiasto obejmuje zmodernizowanie łącznie 7 gdyńskich przystanków SKM - Redłowo, Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Stocznia, Leszczynki, Chylonia oraz Grabówek. Nowe perony szczególnie cieszą mieszkańców Orłowa czy Leszczynek, gdzie zastąpiły stare i wysłużone stacje. Dodatkowo, w ramach inwestycji, powstanie zintegrowany system monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją. Wyremontowany zostanie też Dworzec Podmiejski tuż koło stacji SKM Gdynia Główna.
- Roboty postępują zarówno we wszystkich pomieszczeniach budynku Dworca Podmiejskiego jak i na peronach znajdujących się na zarządzanej przez PKP SKM linii 250, gdzie montowane są urządzenia i wdrażane są systemy informacji pasażerskiej oraz instalowane systemy bezpieczeństwa - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.
Tak jest np. na peronie SKM w Gdyni Głównej, gdzie przed wykonawcą jeszcze m.in. wymiana nawierzchni na peronie wraz z montażem linii nawierzchni specjalnych oraz wymianą małej architektury, prace wykończeniowe w budynku czy renowacja niektórych elementów stolarki drzwiowej oraz montaż wyposażenia.
- Jeśli chodzi o modernizację peronu SKM Gdynia Główna, to obecnie negocjujemy z wykonawcą nowy termin zakończenia tych prac. W tym momencie już wiemy, że te prace nie zostaną ukończone do końca bieżącego roku. Dokładniejszą datę będziemy mogli podać po zakończeniu negocjacji i podpisaniu aneksu do umowy – informuje Tomasz Złotoś.
Jak podkreślają przedstawiciele PKP SKM w Trójmieście, całość inwestycji, w tym integracja i rozbudowa istniejących na zarządzanej infrastrukturze systemów, m.in. systemu informacji pasażerskiej, monitoringu wizyjnego oraz monitoringu pracy urządzeń, będzie mogła zostać zakończona po modernizacji przystanków Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski oraz Gdańsk Stocznia, czyli w drugiej połowie 2025 roku.
Co z Dworcem Podmiejskim? Pojawiły się komplikacje
Podczas modernizacji zabytkowego budynku dworca pojawiły się okoliczności, które spowodowały konieczność uzyskania pozwoleń zamiennych na budowę. Podczas prac rozbiórkowych okazało się, że w narożniku budynku, w którym znajdował się lokal gastronomiczny, pierwotnie był otwarty podcień, przez który wchodziło się do budynku.
- Budynek wpisany jest do rejestru zabytków i objęty jest opieką konserwatorską, a nasza spółka dba o przywrócenie historycznego kształtu obiektu, po stwierdzeniu tego faktu konieczna była konsultacja z Wojewódzkim Pomorskim Konserwatorem Zabytków, który zalecił odtworzenie historycznego podcienia w tym miejscu. Niestety, wymagało to wykonania kilku projektów zamiennych oraz uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę. W związku z tym prace na tym odcinku oraz te zależne od nich musiały zostać wstrzymane do czasu pozyskania tych dokumentów. We wrześniu br. została wydana decyzja o zamiennym pozwoleniu na budowę. To umożliwiło wykonawcy wznowienie prac na wspomnianym odcinku, a także pozostałych robót objętych pozwoleniem zamiennym - podkreśla Tomasz Złotoś.
Obecnie w Gdyni trwają ciągle roboty budowlane na przystanku Gdynia Grabówek, zmieniły się również terminy modernizacji peronu Gdynia Stocznia. Wedle zapewnień wykonawcy, który modernizuje przystanek Gdynia Grabówek, prace mają zostać zakończone jeszcze w tym roku, peron Gdynia Stocznia ma zostać za to zmodernizowany do połowy sierpnia 2025 roku.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?