Mobilne urządzenia do wystawiania mandatów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku. Pracownicy "Renomy" testują to rozwiązanie

Karol Uliczny
Karol Uliczny
Pracownicy Zakładów Wielobranżowych "Renoma", którzy na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku kontrolują bilety w autobusach i tramwajach, testują urządzenia mobilne, które będą wykorzystywane przy wystawianiu opłat za jazdę bez ważnego biletu. Wystawianie mandatów ma być szybsze i bardziej ekologiczne.

Nowy sprzęt drukuje wezwania do wniesienia dodatkowej opłaty dla pasażerów przyłapanych na jeździe "na gapę" oraz wystawia na miejscu potwierdzenia uregulowania tej opłaty. Procedura trwa krócej, a rozwiązanie jest nowocześniejsze od stosowanego dotychczas - przekonuje ZTM.

Prostsze postępowanie reklamacyjne

Od końca marca kontrolerzy mają do dyspozycji 20 tego typu urządzeń i niebawem dostaną następne.

Kolejne grupy kontrolerów wyposażane są w urządzenia mobilne, które umożliwiają nakładanie opłat dodatkowych bez ręcznego wypisywania wezwań – mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. – Zastosowanie nowoczesnej technologii sprawia, że już wkrótce do lamusa odejdą tradycyjne, papierowe wezwania, wypisywane ręcznie.

Sypią się mandaty za łamanie obostrzeń:

Zestaw składa się z urządzenia, przy pomocy którego kontroler wystawia wezwanie do zapłaty oraz drukarki. Pasażer podpisuje wezwanie na ekranie urządzenia i dostaje wydruk, na odwrocie którego jest pouczenie. Na wydruku znajduje się również kod QR, który umożliwia szybkie znalezienie strony internetowej z informacjami na temat obowiązujących przepisów taryfowych.

Ważną informacją dla pasażerów jest, że obsługa reklamacyjna możliwa będzie od razu po nałożeniu mandatu. Dane dotyczące przejazdu bez ważnego biletu trafiają na serwer bezpośrednio po zakończonej kontroli. Tym samym, dane pasażera, który zgłasza się do biura "Renomy", by rozpocząć postępowanie reklamacyjne, są już w systemie i nie musi, jak dotychczas, przedkładać papierowego wezwania do zapłaty.

Nowe rozwiązanie znacznie ułatwia pracę naszych kontrolerów - mówi dyrektor Marcin Bonisławski z ZW Renoma. - Umożliwia szybszą obsługę pasażerów w pojazdach i eliminuje błędy literowe. Usprawnia również obsługę kontrolerów i pasażerów w naszym biurze.

Co miesiąc, kontrolerzy "Renomy" nakładają na pasażerów jadących bez ważnych biletów od 3 do 3,5 tys. opłat dodatkowych, co oznacza, że średnio dziennie udaje im się w Gdańsku ujawnić ok. 100 osób jadących "na gapę". Nad przestrzeganiem regulaminu ZTM oraz zasad taryfowych czuwa ponad 50 pracowników firmy. Każdego dnia kontrolują ok. 300-350 pojazdów.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie