W czwartek po południu przerwano ankietowanie w sprawie korekty OMT, przeprowadzane na zlecenie GDDKiA w Gdańsku.
- W Baninie młody mężczyzna lat około 25 podczas oddawania ankiety wylegitymował się dowodem osobistym z miejscem zameldowania spoza wyznaczonego rejonu tj. Miszewa, Miszewka, Banina i Pępowa. Poproszony o udokumentowanie prawa do oddania głosu w formie aktu notarialnego, okazał zaświadczenie, że jego dowód z aktualnym miejscem zameldowania jest w trakcie wyrabiania - mówił Piotr Michalski, rzecznik gdańskiej GDDKiA. - Osoba ankietująca odmówiła przyjęcia ankiety, gdyż na zaświadczeniu nie było adresu. Usłyszała obraźliwe zarzuty, po czym mężczyzna rzucił jej zgniecioną ankietą w twarz.
Mniej więcej w tym samym czasie w Miszewie wystąpiła inna sytuacja.
Około 40-letni mężczyzna w sposób ordynarny i niekulturalny sposób zaczął wyrażać opinię na temat sposobu ankietowania i zaczął straszyć wezwaniem policji.
Więcej na ten temat na stronie kartuzy.naszemiasto.pl
Obwodnica Metropolitalnej Trójmiasta - spotkanie w Miszewie
Najpierw było spotkanie w Baninie, ostatnio przyszła kolej na Miszewo. Mieszkańcy tych wsi mogli obejrzeć kolejną korektę przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Miszewo leży w tzw. Żukowskim Korytarzu Inwestycyjnym, mieszkańcy niecierpliwie czekają na decyzje.
Projektant Dariusz Jarysz przedstawił przebieg korekty drogi zaproponowany na skutek wniosku miszewskiej firmy Hydromega do centrali GDDKiA. Obejmuje on 5-kilometrowy odcinek w rejonie Miszewa. Odsuwa drogę od nieruchomości Hydromegi, nie narusza też posesji kolejnej, Ashland, która ma szerokie plany rozwoju.
Czytaj także: Korekta OMT. Nowy projekt nie spodobał się mieszkańcom Banina [ZDJĘCIA]
- Przygotowując tę korektę, wzięliśmy pod uwagę wszystkie wcześniejsze uwagi dotyczące propozycji zmian, począwszy od studium korytarzowego aż po ubiegłoroczne spotkanie tu, w Miszewie - mówi projektant. - Zmieniliśmy kąt skrętu drogi, zaplanowaliśmy bezkolizyjny przejazd z drogą gminną, przełożyliśmy drogę powiatową, by zachować jej ciągłość. Wzdłuż drogi ekspresowej powstanie ciąg rowerowo-pieszy, a pas drogowy jest w tej chwili tak zaprojektowany, że w przypadku budowy trzeciej jezdni nie będzie konieczności poszerzania drogi.
Jednak korekta IA_4 ingeruje w istnienie zakładu Metrowag, a razem z nim - kilku firm mieszczących się na jej terenie i zatrudniających około 50 osób. Narusza parking i plac manewrowy firmy Lamel.
Z sali padło pytanie - dlaczego jedną firmę się ratuje, a inne burzy? I to ono oddaje sens wczorajszej dyskusji. Bo z obecnością drogi ekspresowej w sąsiedztwie Miszewa mieszkańcy się już pogodzili - nikt nie oponował przeciwko jej budowie. Ale ludzie domagali się odpowiedzi na pytania - kiedy zapadną ostateczne decyzje, jakie są gwarancje, że droga w ogóle powstanie i wskazywali, że oczekują lepszych rozwiązań komunikacyjnych.
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?