Masowce PŻM wróciły na remonty do Gdańskiej Stoczni „Remontowa”! Jako pierwszy statek Jawor
M/s Jawor to jeden z czterech dużych masowców, zbudowanych dla PŻM w Chinach w latach 2010-2011 i noszących nazwy polskich szczytów górskich. Pozostałe to:
- Ornak,
- Giewont
- i Rysy.
Przewozi węgiel, zboża i rudę żelaza. W fachowej nomenklaturze określany jest jako kamsarmax, czyli największy statek, jaki może wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei. Jest także panamaxem – jego wymiary pozwalają mu na przepłynięcie przez Kanał Panamski.
– Zleciliśmy stoczni wykonanie typowych przy odnawianiu dokumentów klasyfikacyjnych prac konserwacyjno-malarskich – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy Polska Żegluga Morska. – Będzie również zamontowany system uzdatniania wód balastowych, co wynika z wymagań konwencyjnych.
Jak informuje stocznia, w zakresie remontu masowca, oprócz wyposażenia go w system oczyszczania wód balastowych firmy Alfa Laval, znalazły się także konserwacja ładowni i kadłuba oraz komór łańcuchowych wraz z łańcuchami. Armator zlecił również serwis pokryw do ładowni, wraz z wymianą uszczelek i przeglądem siłowników.
Jak przekazał rzecznik PŻM, prace przebiegały sprawnie i terminowo, a armator kolejny raz bardzo wysoko ocenia współpracę ze stocznią.
Remont Jawora oznacza powrót masowców PŻM po 5 latach do gdańskiej „kliniki statków”. W 2015 roku były tu remontowane mniejsze statki tego typu:
- Warmia,
- Podhale
- i Daria (o nośności od 37,9 do 42,1 tys. ton).
Polska Żegluga Morska to największy polski armator i jeden z większych w Europie. Jego flota liczy 61 statków o łącznej nośności 2,2 mln ton, w tym 56 masowców, zbiornikowiec do przewozu płynnej siarki oraz 4 promy. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych, takich jak węgiel, zboża, fosforyty, koks, stal, minerały itp. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym.
Żeglugę promową na Bałtyku Grupa PŻM realizuje poprzez spółkę Unity Line, do której należą promy Polonia, Gryf, Wolin i Skania. Jednostki te regularnie są remontowane w Gdańskiej Stoczni „Remontowa”.
Jeszcze w tym miesiącu na podobny co do zakresu remont, jak w przypadku Jawora, ma wpłynąć bliźniaczy 80-tysięcznik m/s Ornak.
O biznesie i dla biznesu
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?