Kolejne wakacyjne cięcia kursów autobusów w Gdańsku. ZTM: to...

    Kolejne wakacyjne cięcia kursów autobusów w Gdańsku. ZTM: to przez remonty i mniejszą frekwencję, po wakacjach będą nowe połączenia

    MP

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Kolejne wakacyjne cięcia kursów autobusów w Gdańsku

    Kolejne wakacyjne cięcia kursów autobusów w Gdańsku ©Tomasz Bołt

    Zawieszenie od tego tygodnia części kursów pojazdów nr 124, 127, 130, 155, 162 i 262 spowodowało ogromne niezadowolenie pasażerów oraz krytykę politycznych konkurentów obecnych władz Gdańska. Zarząd Transportu Miejskiego uspokaja, że sytuacja jest tylko czasowa i poprawi się z początkiem nowego roku szkolnego.
    Kolejne wakacyjne cięcia kursów autobusów w Gdańsku

    Kolejne wakacyjne cięcia kursów autobusów w Gdańsku ©Tomasz Bołt

    Pasażerów gdańskiej komunikacji zbulwersowana szczególnie zmniejszenie do 20 minut częstotliwości kursowania w godzinach szczytu popularnych linii 127, 162 i 124.

    - Siatkę naszych połączeń bardzo zmieniło zamknięcie dla ruchu ul. Wilanowskiej związane z trwającą przebudową infrastruktury wokół tamtejszego Jaru. Do tego na południu Gdańska dochodzą inne prace i utrudnienia, chociażby związane z budową Nowej Bulońskiej Północnej. Zmiany w rozkładach poparte są też obserwacjami frekwencji na poszczególnych liniach. Od początku wakacji i wspomnianych remontów np. zdarzało się tak, że część pojazdów linii 162 z Oruni jeździła niemal pusta. Pracujemy już nad wrześniowymi rozkładami, gdy remonty się skończą a uczniowie wrócą do szkół sytuacja się unormuje - mówi Zygmunt Gołąb rzecznik prasowy ZTM.

    O ile zmiany na liniach jeżdżących przez południe Gdańska rzeczywiście można zrozumieć ze względu na trwające remonty, to jednak tego argumentu nie sposób użyć w kontekście również popularnej linii 124. Wielu pasażerów uważa, że tłumaczenia ZTM to tylko przykrywka dla opisywanych przez nas od wielu miesięcy problemów z brakiem kierowców jaki ma miejski przewoźnik - spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

    [b]Kierowcy autobusów i tramwajów w Gdańsku dostaną podwyżki. To efekt problemów kadrowych i taborowych w GAiT


    - Przecież 124 to jedyne bezpośrednie połączenie dla ogromnej części mieszkańców Wrzeszcza nie mieszkających w pobliżu dworca z plażą i molo w Brzeźnie oraz szpitalem na Zaspie. Przez brak kierowców autobusy często w ogóle się nie pojawiały zgodnie z rozkładem, to teraz jeszcze ucięli ilość kursów, kpina - mówi pani Marta odwiedzająca członka rodziny przebywającego w szpitalu im. św. Wojciecha.

    - Alternatywą dla linii 124 w kierunku szpitala jest z Wrzeszcza są linie 149 i 249 jeżdżące nieco dłuższą trasą. Na tej drugiej, uruchomionej w kwietniu i cieszącej się dużą popularnością planujemy zwiększenie ilości kursów po wakacjach - odpowiada rzecznik ZTM.

    Spółce i władzom miasta w ostatnich dniach równie mocno co od pasażerów obrywa się, szczególnie w internecie, od politycznych konkurentów. Temat komunikacji miejskiej będzie jednym z kluczowych w nadchodzącej kampanii przed wyborami samorządowymi.

    - Kryzys w gdańskiej komunikacji sięga dna. Z połączeń autobusowych z Górnego Tarasu, przez Wrzeszcz, szpital Zaspa aż do Oliwy, wycięto po 5-6 kursów dziennie. Czy na ignorowaniu potrzeb i postulatów mieszkańców polega ten głoszony przez prezydenta Adamowicza w kampanii wyborczej "szacunek do mieszkańców i demokracji"? Za skandaliczne zarządzanie spółką miejską odpowiada Maciej Lisicki, prezes Gdańskie Autobusy i Tramwaje, Prezydent Miasto Gdańsk oraz radni Rada Miasta Gdańska, którzy mogliby już dawno złożyć wniosek o dymisję nieudolnego Zarządu GAiT, ale wolą się nie wychylać, udając, że to "przejściowe problemy" - krytykuje stowarzyszenie Lepszy Gdańsk.

    Miejscy Radni PO bronią się, że z kontrowersyjną decyzją ZTM-u nie mają nic wspólnego:

    - Kasowanie tylu kursów linii autobusowych to bardzo zła decyzja ZTM Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, a sposób jej wprowadzenia jest wręcz skandaliczny. Czy ktoś myślał, że pasażerowie się nie zorientują? Linie 127, 162 czy 262 w godzinach szczytu są z reguły tak przepełnione, że nie da się do nich wsiąść, autobusy często w ogóle nie przyjeżdżają, a teraz ma ich być jeszcze mniej? Takimi działaniami tylko zniechęca się do korzystania z komunikacji publicznej - komentuje Agnieszka Owczarczak, wiceprzewodnicząca Rady Miasta.

    - Komunikacja miejska będzie absolutnym priorytetem mojej prezydentury! Obiecuję, że wspólnie z radnymi miasta, radami dzielnic i aktywistami ruchów miejskich będą ją rozwijał a nie systematycznie zwijał - zapowiedział z kolei kandydujący na prezydenta Jarosław Wałęsa.




    Zobacz: Gdańsk. Wypadli wprost pod koła autobusu. Kierowca nagrodzony za "niesamowity refleks"


    POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:



















    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    BUSOMAT PL

    BUSOMAT PL (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Szkoda bo autobus to najlepszy środek transportu

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY