Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klienci Energi mieli płacić faktury, których nie dostali

Ewa Andruszkiewicz
Zamiast faktury klienci Energi otrzymywali wezwania do jej zapłaty. Firma przyznaje, że zawiódł system i przeprasza za niedogodności
Zamiast faktury klienci Energi otrzymywali wezwania do jej zapłaty. Firma przyznaje, że zawiódł system i przeprasza za niedogodności 123rf.com
Problem mógł dotyczyć setek klientów Grupy Energa z powiatu kościerskiego. Mimo że faktur za prąd nie otrzymali, firma zaczęła naliczać odsetki.

O sprawie poinformowała nas Czytelniczka, a jednocześnie klientka jednej z największych firm sprzedających energię elektryczną na terenie całego kraju. Na rachunek za prądpani Mariola Augustyńska z Karsina w powiecie kościerskim czekała cały kwiecień. O tym, że faktury od Energi mogą przychodzić z opóźnieniem, słyszała od znajomych i sąsiadów, taką samą informację znalazła też na stronie internetowej firmy. Cierpliwie więc czekała. Co prawda pismo od sprzedawcy prądu w końcu przyszło, jednak nie był to wcale rachunek, a wezwanie do zapłaty zaległej faktury. Tej, której pani Mariola nie otrzymała.

Energa: Uwaga na fałszywe faktury w Trójmieście!

- W celu wyjaśnienia sprawy zadzwoniłam do Energi. Powiedzieli, że rachunek musiał zostać wysłany, bo tak zaznaczone mają w systemie - relacjonuje pani Mariola. - Kilkakrotnie zgłaszałam się do firmy, prosząc o anulowanie dodatkowych kosztów. Na szczęście nie są to duże pieniądze, ale poczułam się zbulwersowana. To przecież nie moja wina, że rachunek do mnie nie dotarł. W kwestii reklamacji odsyłano mnie na pocztę. Poczta natomiast, chcąc sprawę wyjaśnić, potrzebowała dowodu nadania faktury. A tego Energa już nie miała. Reklamację składałam dwukrotnie. Za każdym razem firma ją odrzucała. Za dwa dni mam się dowiedzieć, czy moja prośba o anulowanie dodatkowych kosztów zostanie w końcu przyjęta.

Pani Mariola nie jest jedyną osobą w swojej miejscowości, która zamiast faktury otrzymała jedynie wezwanie do jej zapłaty.

- Na poczcie powiedziano mi, że z tym samym problemem zgłasza się do nich ok. 20-30 osób dziennie. Uważam, że jak na 5 tys. miejscowość to sporo - dodaje pani Mariola. - Myślę, że wszystko przez bałagan w systemie.

O wyjaśnienia i komentarz do sprawy poprosiliśmy przedstawicieli Energi. Firma przyznaje się do błędu i potwierdza, że zawiódł system.

- Z przyczyn technicznych faktura do tej klientki nie została wysłana, a system pomimo to wystawił wezwanie do zapłaty. Faktury były z terminem płatności 23.04.2016. Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację - wyjaśnia Beata Ostrowska z biura prasowego Grupy Energa. - Podjęliśmy już w tej sprawie odpowiednie działania. Jeszcze dzisiaj zostaną wystawione i wysłane faktury. Będzie na nich wprawdzie widniał nadal termin płatności 23.04.2016 - ze względu na brak możliwości zmiany terminu na fakturze - jednak do faktury będzie dołączone pismo informujące o zmianie terminu płatności na 15.06.2016. Naliczenia odsetek zostaną zablokowane do nowego terminu płatności 15.06.2016. Ponadto opłaty za wysłane wezwanie do zapłaty zostaną anulowane. Sytuacja może dotyczyć też pewnej grupy klientów z rejonu Kartuz. Wszystkie te osoby dostaną te faktury wraz z pismem informującym o zmianie terminu płatności na 15.06.2016. Za zaistniałe niedogodności raz jeszcze przepraszamy. Ustalamy przyczyny techniczne, które spowodowały tę sytuację, aby wyeliminować podobne przypadki w przyszłości - podsumowuje Beata Ostrowska.


[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki