Energa: Uwaga na fałszywe faktury w Trójmieście!

oprac. red.
Udostępnij:
Do Energi zgłosiło się kilkoro klientów z Trójmiasta, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd. Firma prosi klientów, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości sprawdzili przede wszystkim podany numer konta, numer faktury i numer klienta.

Energa zanotowała już kilka przypadków otrzymania fałszywych faktur przez swoich klientów z Trójmiasta, którzy zgłosili ten fakt do firmy. Spółka apeluje klientów o ostrożność. W razie jakichkolwiek wątpliwości powinni upewnić się czy korespondencja – tradycyjna lub mailowa - faktycznie pochodzi od firmy Energa.

Do fałszywych faktur dołączone było także pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu do biura obsługi klienta oraz podobne informacje. Energa zapewnia, że to również fałszywa informacja, której nie posyłali do swoich klientów.

Czytaj: https://dziennikbaltycki.pl/problemy-z-rachunkami-od-energi-180-dni-na-zaplate-faktur/ar/c3-9437368

Jak powinien zachować się klient, który podejrzewa fałszywość faktury?

- sprawdzić czy jego numer klienta jest podany prawidłowo
- sprawdzić czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry numeru konta to początek numeru faktury)
- jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to nie jest faktura od Energi – firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015
- sprawdzić czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa
- sprawdzić czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją : Nadano w UP Brodnica 1, dnia ………
- sprawdzić czy podany na fakturze stan licznika jest zgody ze stanem faktycznym
- sprawdzić czy na drugiej stronie faktury jest podany właściwy numer i adres Punktu Poboru Energii

Jak powinien się zachować klient w przypadku, gdy otrzymał sfałszowaną fakturę?

W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania. To oznacza bowiem, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości faktur czy innych dokumentów otrzymywanych od Energi, firma prosi o sprawdzenie szczegółów na stronie internetowej: www.energa.pl/zmiany Jeśli klient nie jest pewien jaki jest jego numer klienta lub numer konta bankowego, firma prosi o kontakt pod numerem 555 555 555 (pn-pt 7-22).

Na stronie energa.pl/zmiany klienci znajdą m.in. informacje o tym jak powinien prawidłowo wyglądać numer konta do dokonywania wpłat za energię elektryczną firmie Energa oraz pozostałe dane na fakturze. Ostatnie cyfry numeru rachunku bankowego powinny być takie same jak pierwsze cyfry numeru faktury.


Grafika pokazująca dane, które pozwolą zweryfikować prawdziwość faktury - ZOBACZ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wojna na Ukrainie to wyzwanie dla całej branży IT, opinia eksperta

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Danuta
Energa przysyla kosmiczne faktury z nieba wzietymi stanami licznikow !!! Mimo, ze umowe zawarlam na rozliczanie rzeczywiste. Reklamacje pisemne , telefoniczne , osobiste wizyty w dziale obslugi klienta - nie przynosza źadnych rezultatow. Zamiast tego przysylaja montera z Tczewa ktory sprawdza i odczytuje ten licznik ....a stan pozostaje bez zmian. Ile to pieniedzy kosztuja te bezmyslne podroze montera , ile mnie iosztuja te wszystkie wyjazdy a przy tym oplaty parkingowe , koszty telef., nerwy.....Co to kogo obchodzi.
Moja sprawa ciagnie sie juz 2 m-ce i nie wyglada na to, zeby byla szybko zalatwiona.
Nadmieniam, ze otrzymalam fakture za okres kiedy licznik byl odciety przez montera bo poprzednik nie oplacil faktury. Ale mnie próbuja za to obciazyc. 600 zl za nieczynny licznik.
Nie mozna dojsc do osoby dyrektora czy chocby kierownika dzialu odpowiedzialnego za ten stan rzeczy. Osoby w dziale obslugi klienta w Gdansku , Grunwaldzka 472 sa niekompetentne ! Obiecuja, ze faktury beda anulowane , jednak przychodza nastepne , jeszcze bardziej bezsensowne bo bez stanow licznika ale 5 kw zuzyto i przesyly roznej masci.
N
NAPLUĆ W PYSK ENERDZE !
IDIOCI Z ENERGI nie potrafią napisać na własnej DEBILNEJ stronie JAK MA WYGLĄDAĆ NUMER KONTA>

CO ZA DEBILE TAM SIEDZĄ !!!!

ŻYCZĘ IM ŚMIERCI !!!

KU..... NAPLUC W PYSK TYM DEBILOM !!
R
RUM/GDA/WEJH
Burdel w fakturach zafundowała klientom sama Energa !!!!!!!!!Mam z żoną 5 liczników w 3 miastach i wczoraj w nocy 2 godz. czasu na sprawdzenie od podstaw faktur. Jeden wielki burdel w tych fakturach. Albo nr klienta się nie nie zgadza z nr faktury, albo nr rachunku z numerem faktury albo dwa liczniki z dwóch miast ,które miały osobne nr klienta zostały teraz określone nowym wspólnym nr. klienta i zakodowane tylko na jedno miasto. Te faktury miały informacje o zmianie nr rachunku i nr, klienta. Te wydawały mi się fałszywe, ale otrzymałem informację z Energy że są prawdziwe. JEDEN TERAZ WSPÓLNY NUMER KLIENTA DLA 2 LICZNIKÓW W DWÓCH MIASTACH I TO W SYTUACJI GDY TRZECI LICZNIK GARAŻ JEDNEGO Z TYCH MIAST MA ZUPEŁNIE INNE NUMERY KLIENTA, KONTA WG STAREGO KSIĘGOWANIA TO JEST PO PROSTU BURDEL !!!!!!!!!!!! I TO KTOŚ WYKORZYSTAŁ ABY LUDZI WYCYCKAĆ!!!!!!!!!!!!!!ZRÓDŁO TEGO TKWI W SAMEJ ENERGY!!!!!!!!!!!!!!
M
Marzena
Mam to samo Nikt nie czyta moich reklamacji Puszecze niw dostałam informacji o fakturze ani na email ani na sms a do tego jeszcze ich strona nie działała, więc skąd odsetki. Dostajw odpowiedź "informujemyvze powiadomienia o nowych fakturach sa wysylan do pani emailem, aktualnie ma pani zaległość na koncie" i kwota odsetek których nie chciałam zapłacić Teraz dostałam kolejna fakturę i znowu odsetki od odsetek. Jeden raz tylko Pan na infolini mi powiedział że w grudniu na pewno system nie wysłał mi żadnego powiadomiwnia o fakturze bo nie działał, a inny wcześniej powiedział że nieplacacym faktur nie będą uważać odsetek, traktując mnie jak przestepce. czekam na ostatnią odpowiedź reklamacji i jak mi twgo nie zwrócą zwracam się do UOKiK i Rzecznika
L
Lidka
skoro Energa wie że ktoś podaje się za nich i oszukuje ich klientów, czemu sama tego nie zgłosi? Wystarczy ze pójdzie jedno zgłoszenia i już policja powinna działać w temacie, a tu się idzie na ilość a nie jakość, będzie moze mnóstwo zgłoszeń a winnych nie ma! Co z ochroną danych ?
e
edek
a panstwo polskie nic z tym nie robi. Urzad Regulacji Energetyki spi!!!
e
edek
Energa ma taki burdel w swoich systemach za masakra. Bombarduje mnie co chwila fakturami na mojego ojca ktory juz nie zyje od roku a ja przepisalem licznik na siebie. Pomimo skarg pisemnych nic sie nie zmienia, po prostu mnie zaczeli juz olewac!
k
kk
System elektroniczny nie dziala od pol roku, ostatnia fakture elektroniczna mam z wrzesnia, polecenia zaplaty nie mozna uruchomic w moim przypadku juz czwarty miesiac, faktury na maila nie przychodza, faktury papierowe rowniez nie przychodza, firma zapewniala ze z powodu dlugotrwalych problemow z ebookiem nie bedzie naliczac odsetek :) wystawili mi dwie noty z odsetkami za to ze od miesiecy nie widzialam na oczy swojej faktury :) wnioski telefoniczne nic nie daja - te osoby nie maja ani dostepu do systemu ani zadnych mozliwosci, wnioski i pisma mailowe utykaja u nich na wiele tygodni, korespondencja pocztowa w zadziwiajacy sposob GINIE. Probowalam znalezc jedna pozytywna rzecz... kurcze ciezko :) moze Dziennik by troche wiecej na ten temat napisal to firma sie w garsc wezmie?
z
zgłaszać na policję
Tez taką fałszywkę otrzymałam !
a
ali
Jak byś się zainteresowała tematem to byś wiedziała ze rozsyłane są na chybił trafił i kto się nabierze ten płaci a wszystkie dane sa fikcyjne
A
Aga A
Czy ktoś może wyjaśnić skąd owi oszuści mają dane osobowe, numery klientów, numery kont, adresy?
Czy ktoś wyjaśni jakim cudem te dane - przy tak restrykcyjnej ustawie o danych osobowych - wyciekły z tej firmy, kto za to odpowiada i jakie zostały wyciągnięte konsekwencje?
Czy znowu zamiecie się to pod dywan?
a
ajka
Mają tam bałagan, więc nic dziwnego, że oszuści to wykorzystują !
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie