W lobbing w sprawie remontu tej linii aktywnie angażował się "Dziennik Bałtycki". Z naszej inicjatywy rok temu samorządowcy i kolejarze podpisali "List intencyjny w sprawie rewitalizacji linii Lipusz - Bytów". Teraz wiele wskazuje na to, że jest szansa na remont.
Bytów potrzebuje pociągów z Trójmiasta
Środki pochodzić będą m.in. z oszczędności przy przetargu na modernizację linii Reda - Hel (najtańsza z 10 złożonych ofert jest o ponad 100 mln zł tańsza od kosztorysu Urzędu Marszałkowskiego).
Na odcinku Lipusz - Bytów pociągi pasażerskie nie kursują od 18 lat. Ile może kosztować remont? To pokażą przetargi, ale punktem odniesienia może być linia Wrocław - Trzebnica. Ma ona 20 km, o około 5 km mniej od linii do Bytowa. Pociągi do Trzebnicy nie kursowały 18 lat (w latach 1991-2009), czyli tyle czasu, ile nie jeżdżą pociągi pasażerskie do Bytowa. Remont linii do Trzebnicy kosztował 12 mln zł, te środki pozwoliły na uzyskanie maksymalnej prędkości 70 km na godz.
Jeśli prace projektowe zaczną się niedługo, remont trasy do Bytowa zakończy się przed otwarciem głównej linii PKM Wrzeszcz - Rębiechowo w 2015 roku. Według szacunków, czas jazdy z Bytowa do Gdańska wyniesie około 100 minut.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?