Grupa Lotos będzie miała nowe, tanie stacje

Jacek Klein
Stacje Optima będą skromniejsze od stacji sieci Lotos
Stacje Optima będą skromniejsze od stacji sieci Lotos Materiały Prasowe
Grupa Lotos, podobnie jak kilka lat temu jej największy konkurent PKN Orlen, chce podbić rynek ekonomicznych stacji. Orlen od kilku lat ma sieć Bliską, Lotos będzie miał Optimę.

Zobacz także: Gdańsk: Najdłuższy kontenerowiec wpłynął do Portu Północnego

Lotos Optima ma być odpowiedzią koncernu na rosnące ceny paliw. Tworząc nowy segment, koncern oferuje klientom dostęp do wysokiej jakości paliw po niższej cenie.

- Pierwsze stacje pod szyldem Lotos Optima pojawią się już w drugiej połowie roku - mówi Maciej Szozda, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos SA.

Gdański koncern chce dzięki nowemu brandowi uzyskać 10-procentowy udział w handlu paliwami na stacjach, co zapisał w strategii na lata 2011-2015.

- Nasz udział w detalu szacujemy dziś na blisko 7,5 procent - podaje Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa. - Jednym z podejmowanych działań, które ma za zadanie wesprzeć wzrost naszych udziałów w rynku, jest uzupełnienie cieszącej się powodzeniem sieci premium o nowy segment ekonomiczny.

Przeczytaj także: Komitet Polski Lotos nie chce sprzedaży gdańskiej rafinerii
Budowa jednej stacji premium kosztuje dziś 3-4 mln zł. Zaś stacje Optima będą budowane przy nakładach od 1 mln zł. Ceny na nich będą odpowiadać warunkom danej lokalizacji i będą odpowiednio niższe od cen na stacjach premium. Usytuowane będą w innych lokalizacjach niż stacje sieci premium. Na stacjach Lotos Optima z założenia nie będą sprzedawane paliwa Dynamic. Nie planuje się także wprowadzenia programów lojalnościowych czy promocji spożywczych. Dostępne będą natomiast podstawowe usługi związane z podróżowaniem - akceptowane będą karty flotowe Lotos Biznes oraz pozostałe karty płatnicze.

- Wierzymy, że oferta spełni oczekiwania klientów - dodaje prezes Lisowski.

Grupa Lotos poinformowała także o swoich tegorocznych wynikach finansowych. W I kw. przychody Lotosu ze sprzedaży wyniosły 6,5 mld zł i były wyższe o 66,7 proc. rok do roku. Zysk netto wyniósł 635,5 mln zł, co oznacza wzrost o 384 mln zł w stosunku do IV kw. minionego roku i o 611,3 mln zł w porównaniu z I kw. 2010 roku. Nowe instalacje oddane w ramach Programu 10+ pozwoliły na zwiększenie przerobu surowca do 2,2 mln ton, co dało wzrost o prawie 40 proc., licząc rok do roku.

OFE zlikwidowane. Masz 5 miesięcy na decyzję

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie