Grupa Lotos będzie miała nowe, tanie stacje

Jacek Klein
Stacje Optima będą skromniejsze od stacji sieci Lotos
Stacje Optima będą skromniejsze od stacji sieci Lotos Materiały Prasowe
Udostępnij:
Grupa Lotos, podobnie jak kilka lat temu jej największy konkurent PKN Orlen, chce podbić rynek ekonomicznych stacji. Orlen od kilku lat ma sieć Bliską, Lotos będzie miał Optimę.

Zobacz także: Gdańsk: Najdłuższy kontenerowiec wpłynął do Portu Północnego

Lotos Optima ma być odpowiedzią koncernu na rosnące ceny paliw. Tworząc nowy segment, koncern oferuje klientom dostęp do wysokiej jakości paliw po niższej cenie.

- Pierwsze stacje pod szyldem Lotos Optima pojawią się już w drugiej połowie roku - mówi Maciej Szozda, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos SA.

Gdański koncern chce dzięki nowemu brandowi uzyskać 10-procentowy udział w handlu paliwami na stacjach, co zapisał w strategii na lata 2011-2015.

- Nasz udział w detalu szacujemy dziś na blisko 7,5 procent - podaje Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa. - Jednym z podejmowanych działań, które ma za zadanie wesprzeć wzrost naszych udziałów w rynku, jest uzupełnienie cieszącej się powodzeniem sieci premium o nowy segment ekonomiczny.

Przeczytaj także: Komitet Polski Lotos nie chce sprzedaży gdańskiej rafinerii
Budowa jednej stacji premium kosztuje dziś 3-4 mln zł. Zaś stacje Optima będą budowane przy nakładach od 1 mln zł. Ceny na nich będą odpowiadać warunkom danej lokalizacji i będą odpowiednio niższe od cen na stacjach premium. Usytuowane będą w innych lokalizacjach niż stacje sieci premium. Na stacjach Lotos Optima z założenia nie będą sprzedawane paliwa Dynamic. Nie planuje się także wprowadzenia programów lojalnościowych czy promocji spożywczych. Dostępne będą natomiast podstawowe usługi związane z podróżowaniem - akceptowane będą karty flotowe Lotos Biznes oraz pozostałe karty płatnicze.

- Wierzymy, że oferta spełni oczekiwania klientów - dodaje prezes Lisowski.

Grupa Lotos poinformowała także o swoich tegorocznych wynikach finansowych. W I kw. przychody Lotosu ze sprzedaży wyniosły 6,5 mld zł i były wyższe o 66,7 proc. rok do roku. Zysk netto wyniósł 635,5 mln zł, co oznacza wzrost o 384 mln zł w stosunku do IV kw. minionego roku i o 611,3 mln zł w porównaniu z I kw. 2010 roku. Nowe instalacje oddane w ramach Programu 10+ pozwoliły na zwiększenie przerobu surowca do 2,2 mln ton, co dało wzrost o prawie 40 proc., licząc rok do roku.

Strefa Biznesu - Mateusz Żydek o Polskim Ładzie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie