Gdańsk zwiększy Strefę Tempo 30

Maciej Pietrzak
W tym roku władze chcą dokończyć proces wprowadzania Stref Tempo 30. Docelowo objętych nią będzie od 60 do 65 proc. ulic w Gdańsku.

Jesteś świadkiem wypadku, kolizji, utrudnień drogowych, korków? Poinformuj nas o tym. Czekamy na sygnały, zdjęcia i wideo. Nasz kontakt: Tel: 514 800 977;[email protected], facebook Dziennik Bałtycki ; facebook Motofakty Pomorze

STREFY TEMPO 30 W GDAŃSKU

Pierwsze Strefy Tempo 30 w Śródmieściu Gdańska wprowadzone zostały w 2010 roku. Z biegiem lat, często na wniosek samych mieszkańców, pojawiały się one na kolejnych ulicach w niemal wszystkich dzielnicach miasta. W tym roku proces ten ma zostać zakończony, a statystyki pokazują, że cała akcja zdecydowanie poprawiła bezpieczeństwo ruchu.

Od 2009 roku liczba wypadków na gdańskich ulicach zmniejszyła się o ponad 1/4, natomiast liczba rannych i zabitych o odpowiednio ponad 30 i 60 proc.

Kradzieże samochodów na Pomorzu 2016. Jakie kolory złodzieje kradną najczęściej? [GALERIA]

Ponad połowa ofiar śmiertelnych to piesi, najczęściej w wieku powyżej 60 lat, dlatego powiększanie obszaru Stref Tempo 30 jest tak istotne. Warto też zauważyć, że znacznie poprawiły one także poziom bezpieczeństwa rowerzystów. Przez ostatnie pięć lat doszło w Gdańsku tylko do jednego takiego zdarzenia z udziałem cyklisty, mimo, że w tym okresie udział rowerzystów w ruchu wzrósł aż o 140 proc.

Obecnie Strefy Tempo 30 obowiązują na 40 proc. gdańskich ulic.

W tym roku wprowadzone zostaną w nowy częściach m.in. Wrzeszcza i Oliwy. Tam gdzie będzie - oprócz ograniczenia prędkości - wprowadzone zostaną także skrzyżowania równorzędne.

Chociaż proces wyznaczania stref w tym roku się zakończy, to Gdański Zarząd Dróg i Zieleni w przyszłości czeka i tak sporo pracy w poprawianiu ich jakości. Po styczniowym ataku zimy w wielu miejscach, chociażby przy ul. Garncarskiej w centrum, praktycznie niewidoczne są pasy wyznaczone na jezdni dla rowerzystów.

Trójmiasto. Czy będzie przybywać stref ograniczenia ruchu?

W niektórych strefach problemem jest też zbyt słabe oznakowanie, szczególnie gdy funkcjonują one wraz ze skrzyżowaniami równorzędnymi. Pierwszeństwo, nie stosując się do zasady „prawej ręki” wymuszają często kierowcy np. w rejonie ul. Wajdeloty we Wrzeszczu.

[email protected]

Dołącz do naszej strony Motofakty Pomorze na Facebooku. Znajdziesz tam aktualne informacje drogowe, zapowiedzi i relacje z wydarzeń motoryzacyjnych oraz aktualności dotyczące przepisów drogowych.

Warto przeczytać też nasz zimowy poradnik samochodowy

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Polak
Drogi i parkingi zacznijcie budować - darmozjady.
B
BEZ SENSU!!!
BEZ SENSU!!!
Dodaj ogłoszenie