Będą odcinkowe pomiary prędkości na Obwodnicy Trójmiasta? O...

    Będą odcinkowe pomiary prędkości na Obwodnicy Trójmiasta? O zamontowanie kamer systemu wnioskuje gdański oddział GDDKiA

    BB

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Trójmiasta? Chce tego GDDKiA

    Odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Trójmiasta? Chce tego GDDKiA ©Piotr Hukalo

    Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwrócił się do zawiadującej odcinkowymi pomiarami prędkości Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o zamontowanie kamer systemu na Obwodnicy Trójmiasta. To następstwo podpisanej na początku tygodnia w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju umowy na unijne dofinansowanie realizacji projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" w wysokości blisko 140 mln zł.
    Odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Trójmiasta? Chce tego GDDKiA

    Odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Trójmiasta? Chce tego GDDKiA ©Piotr Hukalo

    Odcinkowy Pomiar Prędkości na Obwodnicy Trójmiasta



    Odcinkowy Pomiar Prędkości na Obwodnicy Trójmiasta miał pojawić się już w 2016 r., ale wówczas zabrakło pieniędzy. Jedyne tego typu rozwiązanie na Pomorzu funkcjonuje na DW 216 między Redą a Helem. Kamery w tym miejscu powstały jednak z inicjatywy samorządu województwa, który później przekazał zarządzanie nimi ITD.

    Sprawdź, gdzie trzeba uważać na odcinkowy pomiar prędkości!



    W ostatnich dniach pojawiła się jednak duża pula unijnych pieniędzy, która ma pozwolić na instalację OPP na Obwodnicy Trójmiasta, jednej z najbardziej niebezpiecznych dróg w skali całego kraju.
    Projekt "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" który kwotą 137,7 mln zł wsparła UE ma objąć zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych).

    247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD. Gdańska GDDKiA liczy, że właśnie z tych środków uda się zamontować OPP na Obwodnicy.

    - Tam, gdzie tego typu urządzenia powstały, sprawdziły się. Wiadomo, jak widmo kary działa na kierowców. Kiedy są w stu procentach przekonani, że nikt nie jest w stanie ich zatrzymać, to czują się bezkarnie na drogach. W sytuacji, gdy kierowcy dojeżdżają do miejsc z zautomatyzowanymi pomiarami prędkości, ich zachowanie jest diametralnie inne - mówił we wtorek w studiu Radia Gdańsk Bartłomiej Banach z gdańskiego oddziału GDDKiA.

    Kiedy pojawią się kamery na Obwodnicy Trójmiasta?


    Na kamery na Obwodnicy Trójmiasta jeszcze jednak trochę poczekamy, bo załatwienie formalności potrzebne do ich instalacji jest długotrwałe.

    Montaż urządzeń rejestrujących w nowych lokalizacjach ITD planuje rozpocząć jesienią 2020 r., a w istniejących rok później.

    Zobacz też: Przegląd najważniejszych wydarzeń minionych dni na Pomorzu


    POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:




    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nonsens

    Andrzej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Kolejny przykład chęci wyrzucenia w błoto dużych pieniędzy! Przecież to nie prędkość pojazdów powoduje niebezpieczne sytuacje drogowe na obwodnicy trójmiejskiej- duża ilość samochodów skutecznie...rozwiń całość

    Kolejny przykład chęci wyrzucenia w błoto dużych pieniędzy! Przecież to nie prędkość pojazdów powoduje niebezpieczne sytuacje drogowe na obwodnicy trójmiejskiej- duża ilość samochodów skutecznie zbija ten argument. Przeznaczyłbym te pieniądze na badanie prawdziwych powodów powstawania kolizji. Obawiam się, że poznalibyśmy smutną prawdę o nas- kierowcach, o naszych słabych umiejętnościach jazdy, o braku wyobraźni podczas prowadzenia, o zbytniej koncentracji na własnej jeździe i niedostrzeganiu innych wokół siebie, o wręcz złośliwości na drodze. Jeśli potwierdziłyby się moje przypuszczenia- co jest bardzo prawdopodobne, to resztę pieniędzy wydałby na edukację i programy szkoleń dla uczestników ruchu kołowego. Kary jeszcze nigdy nie przyniosły pożądanych skutków, a już na pewno nie w skali, której wszyscy byśmy sobie życzyli. NIE SZYBKI KIEROWCA, A GŁUPI KIEROWCA POWODUJE ZAGROŻENIE DLA INNYCH! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    inny punkt widzenia

    ojej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    więcej dróg i łączników dzielnic - zagęścić sieć drogową (np z Demptowa na Witomino, z Witomina na Karwiny, Karwiny druga nitka do Sopotu - nie da się? wystarczy chcieć) usprawnić zjazdy/wjazdy na...rozwiń całość

    więcej dróg i łączników dzielnic - zagęścić sieć drogową (np z Demptowa na Witomino, z Witomina na Karwiny, Karwiny druga nitka do Sopotu - nie da się? wystarczy chcieć) usprawnić zjazdy/wjazdy na istniejących skrzyżowaniach, a nie tylko karać i kamerki za ciężką kasę montować - to najłatwiejzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bezpieczeństwo

    Adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Najniebezpieczniejsza droga na pomorzu, nawet nie przez szybkość. Jej przepustowość skończyła się w 2008 roku. Teraz to przede wszystkim wymaga nowej obwodnicy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bezpieczeństwo

    Adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Najniebezpieczniejsza droga na pomorzu, nawet nie przez szybkość. Jej przepustowość skończyła się w 2088 roku. Teraz to przede wszystkim wymaga nowej obwodnicy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nad czym się tu zastanawiać?

    Polihistor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

    Tylko kontrole i nieprzytomnie wysokie, bezlitośnie egzekwowane kary - przez co najmniej 5 lat z rzędu - są w stanie odmienić sytuację.
    Dalej żyć z idiotami, którzy nie szanują życia i zdrowia...rozwiń całość

    Tylko kontrole i nieprzytomnie wysokie, bezlitośnie egzekwowane kary - przez co najmniej 5 lat z rzędu - są w stanie odmienić sytuację.
    Dalej żyć z idiotami, którzy nie szanują życia i zdrowia (a choćby tylko czasu i nerwów) innych się nie da.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zawalona Obwodnica

    Pirat (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Po co to skoro w ciągu dnia obwodnicą jedzie sie 80km/h. proponuje wpierw zatrzymywać tych co lewy pas blokują. To też jest łamanie przepisów

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY