Będą odcinkowe pomiary prędkości na Obwodnicy Trójmiasta? O zamontowanie kamer systemu wnioskuje gdański oddział GDDKiA

MP
Odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Trójmiasta? Chce tego GDDKiA
Odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Trójmiasta? Chce tego GDDKiA Piotr Hukalo
Udostępnij:
Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwrócił się do zawiadującej odcinkowymi pomiarami prędkości Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o zamontowanie kamer systemu na Obwodnicy Trójmiasta. To następstwo podpisanej na początku tygodnia w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju umowy na unijne dofinansowanie realizacji projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" w wysokości blisko 140 mln zł.

Odcinkowy Pomiar Prędkości na Obwodnicy Trójmiasta

Odcinkowy Pomiar Prędkości na Obwodnicy Trójmiasta miał pojawić się już w 2016 r., ale wówczas zabrakło pieniędzy. Jedyne tego typu rozwiązanie na Pomorzu funkcjonuje na DW 216 między Redą a Helem. Kamery w tym miejscu powstały jednak z inicjatywy samorządu województwa, który później przekazał zarządzanie nimi ITD.

Sprawdź, gdzie trzeba uważać na odcinkowy pomiar prędkości!

W ostatnich dniach pojawiła się jednak duża pula unijnych pieniędzy, która ma pozwolić na instalację OPP na Obwodnicy Trójmiasta, jednej z najbardziej niebezpiecznych dróg w skali całego kraju. Projekt "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" który kwotą 137,7 mln zł wsparła UE ma objąć zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych).

247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD. Gdańska GDDKiA liczy, że właśnie z tych środków uda się zamontować OPP na Obwodnicy.

- Tam, gdzie tego typu urządzenia powstały, sprawdziły się. Wiadomo, jak widmo kary działa na kierowców. Kiedy są w stu procentach przekonani, że nikt nie jest w stanie ich zatrzymać, to czują się bezkarnie na drogach. W sytuacji, gdy kierowcy dojeżdżają do miejsc z zautomatyzowanymi pomiarami prędkości, ich zachowanie jest diametralnie inne - mówił we wtorek w studiu Radia Gdańsk Bartłomiej Banach z gdańskiego oddziału GDDKiA.

Kiedy pojawią się kamery na Obwodnicy Trójmiasta?

Na kamery na Obwodnicy Trójmiasta jeszcze jednak trochę poczekamy, bo załatwienie formalności potrzebne do ich instalacji jest długotrwałe.

Montaż urządzeń rejestrujących w nowych lokalizacjach ITD planuje rozpocząć jesienią 2020 r., a w istniejących rok później.

Zobacz też: Przegląd najważniejszych wydarzeń minionych dni na Pomorzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej
Kolejny przykład chęci wyrzucenia w błoto dużych pieniędzy! Przecież to nie prędkość pojazdów powoduje niebezpieczne sytuacje drogowe na obwodnicy trójmiejskiej- duża ilość samochodów skutecznie zbija ten argument. Przeznaczyłbym te pieniądze na badanie prawdziwych powodów powstawania kolizji. Obawiam się, że poznalibyśmy smutną prawdę o nas- kierowcach, o naszych słabych umiejętnościach jazdy, o braku wyobraźni podczas prowadzenia, o zbytniej koncentracji na własnej jeździe i niedostrzeganiu innych wokół siebie, o wręcz złośliwości na drodze. Jeśli potwierdziłyby się moje przypuszczenia- co jest bardzo prawdopodobne, to resztę pieniędzy wydałby na edukację i programy szkoleń dla uczestników ruchu kołowego. Kary jeszcze nigdy nie przyniosły pożądanych skutków, a już na pewno nie w skali, której wszyscy byśmy sobie życzyli. NIE SZYBKI KIEROWCA, A GŁUPI KIEROWCA POWODUJE ZAGROŻENIE DLA INNYCH!
o
ojej
więcej dróg i łączników dzielnic - zagęścić sieć drogową (np z Demptowa na Witomino, z Witomina na Karwiny, Karwiny druga nitka do Sopotu - nie da się? wystarczy chcieć) usprawnić zjazdy/wjazdy na istniejących skrzyżowaniach, a nie tylko karać i kamerki za ciężką kasę montować - to najłatwiej
A
Adam
Najniebezpieczniejsza droga na pomorzu, nawet nie przez szybkość. Jej przepustowość skończyła się w 2008 roku. Teraz to przede wszystkim wymaga nowej obwodnicy.
A
Adam
Najniebezpieczniejsza droga na pomorzu, nawet nie przez szybkość. Jej przepustowość skończyła się w 2088 roku. Teraz to przede wszystkim wymaga nowej obwodnicy.
P
Pirat
Po co to skoro w ciągu dnia obwodnicą jedzie sie 80km/h. proponuje wpierw zatrzymywać tych co lewy pas blokują. To też jest łamanie przepisów
P
Polihistor
Tylko kontrole i nieprzytomnie wysokie, bezlitośnie egzekwowane kary - przez co najmniej 5 lat z rzędu - są w stanie odmienić sytuację.
Dalej żyć z idiotami, którzy nie szanują życia i zdrowia (a choćby tylko czasu i nerwów) innych się nie da.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie