Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Baterie i silniki do rowerów elektrycznych za półdarmo. OMGGS ponownie ogłasza sprzedaż i schodzi z cen

Krzysztof Dunaj
Krzysztof Dunaj
Przemyslaw Swiderski
Na początku czerwca tego roku, Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot ogłosił sprzedaż po tysiąc sztuk używanych silników i baterii do rowerów elektrycznych. W pierwszym Mevo były one wykorzystywane tylko przez pół roku. Kolejno OMGGS zażądał za nie 480 zł netto oraz 220 zł netto za sztukę. Niestety nie udało się ich sprzedać i w połowie lipca ponownie wystawiono sprzęt za niższą cenę.

OMGGS - ceny 2022

- Były one wykorzystywane od kwietnia do października 2019 roku, później były magazynowane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach - poinformowała w czerwcu "Dziennik Bałtycki" Alicja Mongird, rzeczniczka OMGGS. - W tym czasie baterie były ładowane, by nie straciły swojej wartości.

W czerwcu tego roku rzeczoznawcy wycenili, że minimalna cena za używany silnik roweru elektrycznego (BAFANG 250W 36V) wynosi 480 zł netto za sztukę. Baterię do rowerów elektrycznych wyceniono na 220 zł netto.

Nic w tym dziwnego, że chętnych nie znaleziono, ponieważ m.in. na Allegro znajdziemy oferty, gdzie za nowy silnik zapłacimy około 650 zł. Dodatkowo sprzęt wystawiony przez OMGGS był używany w 2019 roku. W jakiej "kondycji" znajduje się obecnie?

- Według analiz przeprowadzonych na nasze zlecenie - baterie są “zdrowe”, a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa, co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystane (jak wskazują analitycy - na podzespoły/do stworzenia magazynów energii) - mówiła rzeczniczka OMGGGS.

Ponadto w ofercie można przeczytać, że silniki z rowerów elektrycznych mają widoczne oznaki korozji, widoczne ślady użytkowania oraz zużyte zębatki. Natomiast baterie litowo-jonowe nie są kompletnym samodzielnym elementem mogącym być użytym bezpośrednio do systemu wspomagania roweru elektrycznego. Dodatkowo nie są wyposażone w kompatybilne ładowarki.

W jakiej cenie OMGGS wystawiło sprzęt w lipcu?

Przez to, że nie było chętnych przy pierwszym podejściu, to przy drugiej próbie znacznie zaniżono ceny. Obecnie za używany silnik OMGGS chce 240 zł, a za baterię 110 zł. Termin składania ofert upływa 5 sierpnia 2022 roku.

MEVO - podejście numer dwa

Na początku lutego br. w Europejskim Centrum Solidarności podpisano umowę na nowe Mevo. Firma z Barcelony City Bike Global S.A. zobowiązała się do uruchomienia w 2023 roku systemu 4,1 tys. rowerów w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. W Gdańsku mieszkańcy będą mieli do dyspozycji ponad 2,2 tys. rowerów i 368 stacji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Mevo: 14 miesięcy na uruchomienie roweru miejskiego w metropolii. Umowa podpisana, licznik ruszył

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki