MEVO Gdańsk 2022
Podpisanie umowy w lutym zakończyło trwające ponad półtora roku postępowanie na system Mevo. Jego pierwsza edycja funkcjonowała od marca do października 2019 roku. Nowe Mevo wzbudza wątpliwości i nic w tym dziwnego.
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot podaje, że ostatecznie w wyniku rozmów z mieszkańcami w grudniu 2019 i styczniu 2020 roku, podjęto decyzję, aby 3/4 systemu składało się z rowerów elektrycznych.
8 lutego "Dziennik Bałtycki" przytoczył wypowiedź dyrektora zarządzającego City Bike Global, Jordiego Cabanasa.
- Zdajemy sobie sprawę ze skali Mevo i z tego, ile znaczy on dla mieszkańców Pomorza. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by spełnić te wymagania – obiecywał po parafowaniu dokumentu Jordi Cabanas.
Hiszpański operator planuje wykorzystać tysiąc rowerów z pierwszego systemu Mevo oraz ponad 3 tysiące nowych rowerów włoskiej firmy Vaimoo. A tymczasem Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot wystawia na sprzedaż baterie oraz silniki z rowerów, które używano przez ponad pół roku.
- Zgodnie z zapisami dokumentacji przetargowej wykonawca decyduje, czy wykorzysta flotę Mevo 1 jako rowery elektryczne, czy tradycyjne. W przypadku, gdyby uznał, że jako tradycyjne miał obowiązek zdemontowania baterii i silników. To własność OMGGS - mówi rzeczniczka prasowa OMGGS, Alicja Mongird.
MEVO - baterie i silniki na sprzedaż
Na sprzedaż wystawionych zostało tysiąc sztuk baterii oraz tyle samo silników.
- Były one wykorzystywane od kwietnia do października 2019 roku, później były magazynowane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach - informuje Alicja Mongird. - W tym czasie baterie były ładowane, by nie straciły swojej wartości.
W ofercie można przeczytać, że silniki z rowerów elektrycznych mają widoczne oznaki korozji, widoczne ślady użytkowania oraz zużyte zębatki. Natomiast baterie litowo-jonowe nie są kompletnym samodzielnym elementem mogącym być użytym bezpośrednio do systemu wspomagania roweru elektrycznego. Ponadto m.in. nie są wyposażone w kompatybilne ładowarki i nie posiadają wskaźnika naładowania oraz zabezpieczeń antykradzieżowych.
W jakiej "kondycji" części znajdują się teraz?
- Według analiz przeprowadzonych na nasze zlecenie - baterie są “zdrowe”, a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa, co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystane (jak wskazują analitycy - na podzespoły/do stworzenia magazynów energii) - mówi rzeczniczka OMGGGS.
Zgodnie z wyceną rzeczoznawcy minimalna cena za używany silnik roweru elektrycznego (BAFANG 250W 36V) wynosi 480 zł netto za sztukę. Baterię do rowerów elektrycznych wyceniono na 220 zł netto.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Mevo. Krajowa Izba Odwoławcza odstąpiła od rozpoznania wniosku Nextbike Polska
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?