Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Balticon otwiera w Gdańsku swój pierwszy lądowy terminal kontenerowy. Rocznie będzie mógł obsłużyć ponad 100 tys. kontenerów

Jacek Klein
Jacek Klein
Jacek Klein
Balticon SA kończy budowę terminalu intermodalnego w Porcie Gdańsk na terenach miasta Gdańska - InvestGDA. Inwestycja zajmie 10 ha. Terminal docelowo pomieści 10 tys. TEU obsłuży ponad 100 tys. kontenerów rocznie.

Projekt realizowany jest pn. „Budowa terminalu intermodalnego służącego do przeładunku kontenerów w relacjach droga-kolej, lub kolej-droga, składowania kontenerów oraz czynności usługowych niezbędnych do funkcjonowania kontenerowego transportu intermodalnego”.

W ramach projektu powstała infrastruktura do przeładunku pełnych i pustych kontenerów oraz zakupione zostały nowoczesne urządzenia przeładunkowe.

- Cieszymy się, że na terenie należącym do InvestGDA, spółka Balticon tworzy nową jakość w obszarze rozwoju logistyki. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja i jej dalsze etapy pozytywnie wpłyną na rozwój portu, a cała przestrzeń nabierze nowego znaczenia funkcjonalnego i gospodarczego – podkreśla Alan Aleksandrowicz , prezes InvestGDA.

- Terminal Intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem Balticonu. Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.

W pierwszym etapie powstał plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha, przystosowany do obsługi 75 000 TEU rocznie oraz składowania 7 700 TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony również skład celny.

Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego i bocznicy kolejowej, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym, umożliwiając szybką i efektywną wymianę ładunków. Docelowo będzie mógł pomieścić 10 tys. kontenerów, rocznie obsługując ponad 100 tys. TEU.

- Dziś transport towarów wielu produktów odbywa się w dużej mierze w kontenerach. Dzięki temu wymiana handlowa jest szybsza i tańsza. Port to bowiem naczynia połączone. Z jednej strony firmy realizujące przeładunki w relacji morskiej, z drugiej świadczące szereg usług dodatkowych, będących swego rodzaju dopełnieniem oferty. Silna baza tych firm, czyni propozycję Portu Gdańsk bardziej kompleksową – mówi Łukasz Malinowski, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln PLN. 50 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Balticon SA działa w logistyce kontenerowej od 1990 roku. Posiada depoty kontenerowe na zapleczach wszystkich polskich portów morskich oraz w Warszawie. Zajmuje się transportem drogowym krajowym i międzynarodowym oraz sprzedażą, wynajmem i modyfikacjami kontenerów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki