Projekt realizowany jest pn. „Budowa terminalu intermodalnego służącego do przeładunku kontenerów w relacjach droga-kolej, lub kolej-droga, składowania kontenerów oraz czynności usługowych niezbędnych do funkcjonowania kontenerowego transportu intermodalnego”.
W ramach projektu powstała infrastruktura do przeładunku pełnych i pustych kontenerów oraz zakupione zostały nowoczesne urządzenia przeładunkowe.
- Cieszymy się, że na terenie należącym do InvestGDA, spółka Balticon tworzy nową jakość w obszarze rozwoju logistyki. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja i jej dalsze etapy pozytywnie wpłyną na rozwój portu, a cała przestrzeń nabierze nowego znaczenia funkcjonalnego i gospodarczego – podkreśla Alan Aleksandrowicz , prezes InvestGDA.
- Terminal Intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem Balticonu. Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.
W pierwszym etapie powstał plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha, przystosowany do obsługi 75 000 TEU rocznie oraz składowania 7 700 TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony również skład celny.
Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego i bocznicy kolejowej, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym, umożliwiając szybką i efektywną wymianę ładunków. Docelowo będzie mógł pomieścić 10 tys. kontenerów, rocznie obsługując ponad 100 tys. TEU.
- Dziś transport towarów wielu produktów odbywa się w dużej mierze w kontenerach. Dzięki temu wymiana handlowa jest szybsza i tańsza. Port to bowiem naczynia połączone. Z jednej strony firmy realizujące przeładunki w relacji morskiej, z drugiej świadczące szereg usług dodatkowych, będących swego rodzaju dopełnieniem oferty. Silna baza tych firm, czyni propozycję Portu Gdańsk bardziej kompleksową – mówi Łukasz Malinowski, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln PLN. 50 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Balticon SA działa w logistyce kontenerowej od 1990 roku. Posiada depoty kontenerowe na zapleczach wszystkich polskich portów morskich oraz w Warszawie. Zajmuje się transportem drogowym krajowym i międzynarodowym oraz sprzedażą, wynajmem i modyfikacjami kontenerów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?