Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zima pod znakiem remontów w stoczni Nauta

Redakcja
Zima pod znakiem remontów w stoczni NautaPromy Finnlines
Zima pod znakiem remontów w stoczni NautaPromy Finnlines Jarosław Staluszka
W dokach stoczni Nauta przeprowadzono zimą remonty kilku promów i statków handlowych. Były wśród nich nowoczesne jednostki, takie jak szybki prom zakupiony przez armatora Stena Line, czy Polonia, należąca do Unity Line - najnowocześniejszy polski prom pływający obecnie na bałtyckich trasach.

Remont promu Polonia w celu odnowienia klasy odbył się w pierwszej połowie lutego w suchym doku SD II. Statek przeszedł przegląd na doku, modernizację systemu środków ładunkowych, przeprowadzono na nim prace maszynowe, remont urządzeń sterowych, wymianę rurociągów oraz prace na silnikach elektrycznych. Jednostka imponuje wyposażeniem. Na pokładzie znajdują się m.in. restauracje, dyskoteka, bary koktajlowe i kasyno. Ro-pax, pływający w barwach Unity Line, zabiera na swój pokład 1000 pasażerów, 150 samochodów osobowych, do 120 ciężarówek i  600 m wagonów kolejowych. Może osiągać prędkość ponad 20 węzłów.Prom opuścił już Nautę.

Wcześniej w suchym doku prowadzona była przebudowa szybkiego promu Dieppe Seaways, który po przebudowie nazywa się Stena Superfast. Odnowiono m.in. przestrzenie pasażerskie, wyremontowano kabiny i dostosowano je do standardu nowego właściciela statku. Przebudowane zostały rampy wjazdowe w częściach dziobowej i rufowej oraz zamontowane wodoszczelne drzwi i grodzie zgodne z brytyjskimi regulacjami stabilności.

W styczniu i lutym prowadzone były także prace związane z montażem płuczek na trzech jednostkach Finnlines. Finnsea, Finnsun i Finnsky to kolejne statki fińskiego armatora, na których Nauta zamontowała skrubery do odsiarczania spalin. A jeszcze w lutym w stoczni pojawią się dwie kolejne jednostki z serii, które również wymagają montażu skruberów i remontów w zakresach niekolidujących z instalacją płuczki. W ramach kontraktu z Finnlines, do Nauty trafiło 6 z pierwszych 10 jednostek, które armator dostosowuje do norm wynikających z dyrektywy siarkowej. Obecnie w stoczni przebywa także statek Finnlines - Finnmill, na którym trwają  prace remontowe.

Stocznia należy do grupy MARS Shipyards & Offshore, stworzonej przez fundusz Agencji Rozwoju Przemysłu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki