Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wznowiono ruch pociągów na trasie Gdańsk – Kartuzy. To część inwestycji, która poprawi komunikację między Trójmiastem a Bydgoszczą

Krzysztof Dunaj
Krzysztof Dunaj
mat. prasowe PKP PLK
Pasażerowie PKP PLK mogą korzystać już z nowego peronu w Dzierżążnie. W związku z tym kolejny etap prac umożliwił powrót pociągów na trasę Gdańsk - Kartuzy. To jednak nie oznacza końca prac w tym rejonie. Na przystanku kontynuowane są prace przy budowie dodatkowego toru, który poprawi przepustowość pociągów na trasie.

Wznowiony ruch na trasie Gdańsk - Kartuzy

- To efekt prac związanych z przebudową toru w rejonie przystanku Dzierżążno, posterunku Glincz oraz na wjeździe do Kartuz. Sprawne i bezpieczne podróże zapewni również przebudowa 7 przepustów - podaje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

PKP PLK zaznacza, że podróżni na stacji Kartuzy korzystać będą z tymczasowego peronu zlokalizowanego w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Gdańskiej.

- Nadal prowadzone są prace przy przebudowie stacji Kartuzy. Wzmacniany jest grunt, powstaje nowe odwodnienie oraz zbiornik retencyjny - dodaje Zieliński z PKP PLK. - Docelowo podróżni skorzystają z dwóch peronów – nowego jednokrawędziowego oraz wydłużonego obecnego. Wygodny dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie.

Inwestycja pt. "Odcinek D – Roboty budowlane na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz – Kartuzy" kosztuje blisko 180 mln zł. Koniec prac planowany jest do marca 2024 roku. W ramach budowy nowej łącznicy wykonano wykopy pod fundamenty wiaduktów kolejowych nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224.

- Łącznica umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży - zaznacza Przemysław Zieliński.

Ponadto inwestycja jest częścią dużego przedsięwzięcia - "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto". Projekt ma pomóc poprawić ofertę kolei w połączeniach dalekobieżnych regionalnych oraz aglomeracyjnych między wcześniej wspomnianymi miejscowościami.

- Lepsze skomunikowanie z innymi środkami transportu zapewnią zwiększona częstotliwość i punktualność kursowania pociągów pasażerskich - wyjaśnia Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. - Pociągi pasażerskie pojadą szybciej, do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna i, odpowiednio, do 140 km/h oraz 100 km/h na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna. Lepsza przepustowość trasy pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewiezionych koleją. Realizacja prac budowlanych w ramach projektu zaplanowana jest na lata 2022-2027.

CZYTAJ: Jaka przyszłość czeka Obwodnicę Trójmiasta? 3 pasy w obu kierunkach? Bez Metropolitalnej będzie to niemożliwe. Stanowisko GDDKiA

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki