reklama

Witaminy – działanie, dzienne zapotrzebowanie i najlepsze źródła. Kto i kiedy potrzebuje więcej poszczególnych witamin?

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Zaktualizowano 
Witaminy to składniki niezbędne dla zdrowia, które musimy przyjmować z dietą. Współczesna żywność i styl życia sprawiają jednak, że coraz częściej mamy ich niedobory. Jakie są więc najlepsze źródła poszczególnych witamin? Podajemy nie tylko grupy produktów najbogatszych w dane związki, ale też TOP 3 artykułów spożywczych, które są nie tylko zasobne w składniki odżywcze, ale też w miarę łatwo dostępne i nie wymagające spożywania w zbyt dużych ilościach. Przy każdej witaminie podajemy też zalecane dzienne spożycie wg zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia dla osób powyżej 19. roku życia, ale też wskazujemy, w jakich sytuacjach ich spożycie może być niedostateczne (poza tymi zwyczajowymi, jak np. ciąża i karmienie piersią).Sprawdź, jakich witamin możesz potrzebować w większych ilościach, jak podnieść ich poziom w posiłkach i jakie produkty wybierać najlepiej! 123RF
Witaminy to składniki niezbędne dla zdrowia, które musimy przyjmować z dietą. Współczesna żywność i styl życia sprawiają jednak, że coraz częściej mamy ich niedobory. Sprawdź, kto i w jakich sytuacjach powinien spożywać więcej konkretnych witamin i jakie produkty są ich polecanymi źródłami.

Profesor Jacek Jassem: Czy to prawda, że chemioterapia szkodzi?

Wideo

Materiał oryginalny: Witaminy – działanie, dzienne zapotrzebowanie i najlepsze źródła. Kto i kiedy potrzebuje więcej poszczególnych witamin? - Strona Zdrowia

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dana

Najlepsze witaminy to te naturalne. Wg. terapiasokami.pl/gdzie-szukac-witamin -soki najlepiej dawać dzieciom wyciskane soki w wyciskarce wolnoobrotowej, bo wtedy zapewnimy maksymalną ilość i jakość witamin i enzymów które każdy, nie tylko dzieci potrzebuje. Żadnych suplementów czy innych sztucznych witamin nie polecam. Tym bardziej, że nasze rodzime warzywa i owoce są stosunkowo tanie i dostępne przez cały rok.

Dodaj ogłoszenie