Walentynki. Jeśli nie zamówiłeś stolika w knajpce, kup kwiaty lub biżuterię. Ranking prezentów walentynkowych

AIP
Najpopularniejszym pomysłem na walentynkowy prezent pozostaje kolacja w restauracji – tam dokonuje się najwięcej, bo aż 65 proc. wszystkich transakcji. Ci, którzy z wyrazami miłości czekają na ostatnią chwilę, w Europie stawiają na kwiaty albo zakup biżuterii.

Najpopularniejszym pomysłem na walentynkowy prezent pozostaje kolacja w restauracji – tam dokonuje się najwięcej, bo aż 65 proc. wszystkich transakcji. Ich łączna wartość stanowi 29 proc. walentynkowych wydatków.

Z kolei najwięcej pieniędzy zostawiamy w hotelach – niemal jedna trzecia (32 proc.) wartości wszystkich płatności na Dzień Zakochanych jest związana z zakwaterowaniem. Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę walentynkowych transakcji na nocleg w hotelu, to obejmują one 11 proc. wszystkich transakcji dokonywanych w tym okresie.

Podróż z ukochaną osobą (samolotem bądź pociągiem) także cieszy się popularnością, na co wskazuje liczba dokonywanych w tym celu transakcji, która wzrosła o 38 proc.Wartość wydatków związanych z podróżami stanowiła z kolei 31 proc. wszystkich wydatków z okazji Dnia Zakochanych.

W związku ze zbliżającym się Dniem Zakochanych Mastercard już po raz trzeci opublikował wskaźnik „Mastercard Love Index” – zestawienie obrazujące trendy zakupowe i zwyczaje konsumentów związane z wydatkami na Walentynki. Według najnowszych danych, od 2019 r. wartość wydatków Europejczyków na wspólnie spędzone chwile z okazji Walentynek zwiększyła się o 19 proc.

Transakcje zbliżeniowe – idealne, gdy chcemy uniknąć kłopotliwego momentu uiszczania rachunku podczas walentynkowej kolacji z ukochaną osobą – zyskują ogromną liczbę zwolenników. Od 2019 r. wartość wszystkich transakcji zbliżeniowych z okazji Walentynek wzrosła w Europie aż o 766 proc.

Popularność zakupów przez internet nadal znacząco wzrasta — liczba transakcji w handlu elektronicznym wzrosła aż o 211 proc.. Jednak chociaż wolumen prezentów kupowanych w e-commerce wzrósł do poziomu 10 proc., to jednak wciąż zdecydowaną większość upominków (86 proc.) wybieramy osobiście, podczas wizyty w sklepie.

Na ostatnią chwilę

Europejczycy nadal lubią kupować na Walentynki tradycyjne kwiaty. Liczba transakcji za bukiety wzrosła niemal o połowę (48 proc.), a ich wartość o 29 proc.. Więcej kupujemy również biżuterii (wzrost o 15 proc.), chociaż wydajemy na nią mniej (o 5 proc.) niż w 2015 r., co pokazuje, że chcemy obdarować ukochaną osobę odrobiną luksusu, jednocześnie nie uszczuplając zbytnio swojego budżetu.

Dane Mastercard pokazują też, że europejscy konsumenci kupują prezenty walentynkowe na ostatnią chwilę – największą część (30 proc.) zakupów robimy 14 lutego (13,3 mln transakcji w Europie na przestrzeni ostatnich 3 lat). Z drugiej strony, nieco ponad jedna czwarta (27 proc.) wszystkich zakupów (pomiędzy 11 a 14 lutego) jest jednak dokonywana 11 lutego, a więc z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Irlandczycy chętnie podróżują: W ciągu ostatnich 3 lat największy wzrost wartości zakupów walentynkowych zanotowano w Irlandii (o 83 proc.). Pieniądze te Irlandczycy chętnie przeznaczają na wyjazdy. 80 proc. wartości ich walentynkowych zakupów stanowią wydatki na bilety samolotowe i pociągowe (najwięcej w Europie).

Belgowie spędzają Walentynki w restauracjach, Hiszpanie – w hotelach: Najwięcej pieniędzy
w restauracjach zostawiają Belgowie (62 proc. wartości ich wszystkich walentynkowych wydatków). Na nocleg w hotelu najwięcej wydają Hiszpanie (47 proc. wartości ich wszystkich wydatków).

Szwajcarzy kupują online: Najwyższy wzrost transakcji w e-commerce, aż o 754 proc., zanotowano w Szwajcarii.

Słowacy najbardziej spontaniczni: Najwięcej transakcji na ostatnią chwilę, w dniu Walentynek, dokonują Słowacy (38 proc. wszystkich transakcji), zaś z wyprzedzeniem (11 lutego), najwięcej transakcji realizują Belgowie (30 proc.).

„Mastercard Love Index” jest obliczany na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart kredytowych, debetowych i prepaid w dniach od 11 do 14 lutego w okresie ostatnich trzech lat. Wskaźnik ten potwierdza, że Europejczycy coraz chętniej wydają pieniądze na wspólne spędzanie czasu z ukochaną osobą, zamiast na dobra materialne. Kupowanie i otrzymywanie przedmiotów jako dowodów miłości już nam nie wystarcza – czujemy się szczęśliwsi, kolekcjonując bezcenne wspomnienia i dzieląc się nimi w mediach społecznościowych.

Flesz: Firmy w dużych tarapatach z powodu epidemii

Wideo

Materiał oryginalny: Walentynki. Jeśli nie zamówiłeś stolika w knajpce, kup kwiaty lub biżuterię. Ranking prezentów walentynkowych - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie