Statek budowany jest w koreańskiej stoczni i jest kolejnym z serii statków klasy Hamburg Express zapoczątkowanej przez oddany kilka miesięcy temu Berlin Express.
Gdansk Express
Statki mają 400 m długości i 61 metrów szerokości. Wypierają 290 tys. ton i mogą zabrać 23 660 kontenerów 20-stopowych. Napędzane są silnikami spalającymi paliwo niskosiarkowe, jak i LNG. Kontenerowce tej serii będą pływać w serwisie łączącym porty chińskie z Rotterdamem i Hamburgiem. Może kiedyś Gdansk Express zawinie do Gdańska?
Przypomnijmy, że niedawno do Gdańska zawinął kontenerowiec OOCL Gdynia. Nieco większy od budowanego Gdansk Express, bo mogący pomieścić ponad 24 tys. TEU. Obsługuje pętlę LL1 OOCL Azja-Europa, w skład której wchodzą porty: Shanghai-Ningbo-Xiamen-Yantian-Singapore-Felixstowe-Zeebrugge-Gdańsk-Wilhelmshaven-Singapore-Yantian-Shanghai.
Gdańsk nie po raz pierwszy znajdzie się w nazwie megakontenerowca. W 2020 roku do eksploatacji wszedł HMM Gdansk o ładowności prawie 24 tys. TEU.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?