Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uszkodzone nagrobki jeszcze nie są naprawione. Właściciele czekają na wypłaty odszkodowań

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Uszkodzone nagrobki jeszcze nie są naprawione. Właściciele czekają na wypłaty odszkodowań
Uszkodzone nagrobki jeszcze nie są naprawione. Właściciele czekają na wypłaty odszkodowań Krzysztof Piotrkowski
Do wyjątkowo niefortunnej wycinki drzew na Starym Cmentarzu doszło blisko miesiąc temu, 20 kwietnia. Ogromny dąb runął na nagrobki. Niektóre zostały totalnie zdewastowane, inne lekko uszkodzone. Poszkodowani ubiegają się o zwrot kosztów od ubezpieczyciela firmy Ogrody, która wykonywała wycinkę.

Wycinkę drzew prowadzili pracownicy firmy Ogrody. Wycinali niemal dwustuletni dąb, którego konar odłamał się w ubiegłym roku podczas wichury, niszcząc dziesięć nagrobków. Aby stopniowo odcinać pozostałe fragmenty, należało zaczepić liny o inne drzewo. I właśnie konar tego drugiego, również starego dębu, odpadł, uszkadzając groby. O zdarzeniu pisaliśmy 20 kwietnia.

Wycinka na cmentarzu uszkodziła nagrobki.
Bezpośrednio po zdarzeniu teren wyglądał jakby przeszło tornado. Drzewo totalnie zdewastowało kilka pomników, kilka zostało lekko uszkodzonych.

Katarzyna Winiarska, kierownik słupskich cmentarzy w ZIM w Słupsku uspokajała wówczas, że firma Ogrody, która była wykonawcą prac zleconych przez Zakład Infrastruktury Miejskiej, jest ubezpieczona i na pewno poszkodowane osoby otrzymają odszkodowania.

Teraz, blisko po miesiącu od zdarzenia, sprawdziliśmy, jak wygląda sytuacja. Teren został uprzątnięty, ale nagrobki wciąż są uszkodzone. Zapytaliśmy w ZIM, na jakim etapie jest wypłata odszkodowań. Jednak dostaliśmy tylko krótką informację

- Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku nie jest stroną w sprawie odszkodowań. Po wszelkie informacje dotyczące zniszczenia mienia należy się zwrócić do podmiotu, który spowodował szkodę. Swoje pytania proszę skierować do firmy „OGRODY” - napisała Katarzyna Winiarska, kierownik cmentarzy w ZIM.

Z prośbą o odpowiedzi zwróciliśmy się więc do firmy Ogrody.

- W odpowiedzi na pytania odnośnie uszkodzeń nagrobków podczas wycinki, informujemy, że zostały wysłane odpowiedzi na zgłoszone szkody wraz z dokumentami do ubezpieczyciela firmy TUiR Allianz S.A. Dotychczas zgłosiły się 4 poszkodowane osoby, procedura odszkodowawcza dla tych osób jest w toku. Ubezpieczyciel zapewnił w mailu, że rozpatrzy sprawy jak najszybciej. Sposób rozliczenia i czy właściciele naprawiają nagrobki na własny koszt, a potem ubiegają się o zwrot nie jest nam znany, gdyż poszkodowani załatwiają te sprawy bezpośrednio z likwidatorem szkód. Oczywiście możemy służyć pomocą w poleceniu firmy kamieniarskiej i udostępnieniu kontaktów, jeżeli zwrócą się bezpośrednio do nas - poinformowała Aleksandra Szutenberg z firmy OGRODY s.c..

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Uszkodzone nagrobki jeszcze nie są naprawione. Właściciele czekają na wypłaty odszkodowań - Głos Pomorza

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki