Urząd Miasta w Sopocie. Godziny otwarcia, kontakt do najważniejszych wydziałów, lista spraw do załatwienia. Numery telefonów

EA
28.01.2016  sopotulica tadeusza kosciuszki 25/27urzad miejski w sopocie - budynekfot. karolina misztal/polska pressdziennik baltycki
28.01.2016 sopotulica tadeusza kosciuszki 25/27urzad miejski w sopocie - budynekfot. karolina misztal/polska pressdziennik baltycki Fot. Karolina Misztal
Urząd Miasta w Sopocie mieści się przy ul. Tadeusza Kościuszki 25-27. Czynny jest dla interesantów od poniedziałku do piątku. To tu wyrabia się dowody osobiste, rejestruje pojazdy czy składa się wnioski o pozwolenie na budowę.

Godziny otwarcia Urzędu

Poniedziałek: 10.00-18.00
Wtorek, środa, czwartek: 8.00-16.00
Piątek: 7.30:15.30

Najważniejsze kontakty

Kancelaria ogólna: 58 5213 722, 58 5213 723
Sekretariat prezydenta miasta: 58 5213 750
Sekretariat wiceprezydentów: 58 5213 609
Skarbnik miasta: 58 5213 618
Sekretariat sekretarza miasta 58 5213 750
Konserwator zabytków: 58 5213 624
Miejski rzecznik konsumentów: 58 5213 670 (Środa 8.30-16.00, Czwartek 8.30-16.00, Piątek 8.30-13.30)
Biuro Rady Miasta: 58 5213 672

Spis telefonów do najważniejszych wydziałów Urzędu Miasta

Wydział geodezji, naczelnik wydziału: 58 5213 803
Wydział gospodarki nieruchomościami, naczelnik wydziału: 58 5213 824
Wydział inżynierii i ochrony środowiska, naczelnik wydziału: 58 5213 787
Wydział kultury i sportu (ul. Marynarzy 4), naczelnik wydziału: 58 5213 677
Wydział lokalowy, naczelnik wydziału: 58 5213 764
Wydział administracyjno-gospodarczy, naczelnik wydziału: 58 5213 726
Wydział obywatelski, naczelnik wydziału: 58 5213 701
Wydział prawny, naczelnik wydziału: 58 5213 697
Wydział finansowy, naczelnik wydziału: 58 5213 616
Wydział strategii rozwoju miasta, naczelnik wydziału: 58 5213 796
Wydział urbanistyki i architektury, naczelnik wydziału: 58 5213 817
Wydział zdrowia i spraw społecznych (ul. Marynarzy 4), naczelnik wydziału: 58 5213 686
Wydział inwestycji (ul. 3 Maja, budynek HDI), naczelnik wydziału: 58 5213 841
Wydział oświaty (ul. Marynarzy 4), naczelnik wydziału: 58 5213 736
Referat mieszkaniowy, kierownik referatu: 58 5213 769
Referat komunikacji, kierownik referatu: 58 5213 718

Lista spraw do załatwienia

  • Wyrobienie dowodu osobistego
  • Wyrobienie prawa jazdy
  • Rejestracja pojazdu
  • Zameldowanie/Wymeldowanie
  • Podatki i opłaty lokalne
  • Pełnomocnictwa
  • Impreza masowa – wniosek
  • Pozwolenie na budowę
  • Dodatki mieszkaniowe
  • Dodatek energetyczny

Jak działa Urząd w okresie epidemii koronawirusa

By do minimum ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, Urząd Miasta Sopotu do odwołania zamknięty jest dla interesantów. Nie oznacza to jednak, że magistrat przerywa pracę. Kontakt z urzędnikami wciąż jest możliwy przez internet i telefon. Wiele spraw można też załatwić przez tzw. profil zaufany.

Bez ograniczeń mieszkańcy Sopotu (gdy zdarzenie nastąpiło w Sopocie) mogą załatwić następujące sprawy:

  • sporządzenie aktu zgonu (USC, tel. 58 521 36 91 lub 58 521 36 92)
  • sporządzenie aktu urodzenia (USC, tel. 58 521 36 91 lub 58 521 36 92 )
  • wydanie dowodów osobistych (Wydział Obywatelski, tel. 58 521 37 11)

W pozostałych, niecierpiących zwłoki kwestiach, możliwe są wizyty w Urzędzie po uprzednim umówieniu telefonicznym – z konkretnym urzędnikiem.

Kancelaria Urzędu nie przyjmuje interesantów. O ile jest taka konieczność, dokumenty można pozostawić przy wejściu w skrzynce podawczej (po uprzednim włożeniu ich do wyłożonych kopert).

Co można załatwić online. Wydział Obywatelski

  • Wydawanie dowodów osobistych – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP). Odbiór minimalnie po 2 tygodniach
  • Sprawy meldunkowe (zameldowania stałe i czasowe, wymeldowania) – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja niezwłocznie
  • Nadawanie nr PESEL (tylko obywatele UE) – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja niezwłocznie
  • Udostępnianie danych z rejestru PESEL i rejestru mieszkańców. Wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja 7 dni

Co można załatwić online. Urząd Stanu Cywilnego

  • Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), mailową lub telefonicznie. Odbiór minimalnie po 2 tygodniach lub pocztą
  • Rejestracja urodzeń – w ciągu 21 dni drogą elektroniczną (EPUAP), w przypadkach szczególnych (uznania ojcostwa) osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym
  • Rejestracja małżeństw – przyjmowanie oświadczeń (ustalenie terminu) i wydawanie zaświadczeń osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty
  • Rejestracja zgonów – poprzez zakład pogrzebowy lub osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w ciągu 3 dni

Najnowsze informacje z regionu o zagrożeniu koronawirusem!

Uroczysta przysięga wojskowa? W Szczecinku tylko po wyborach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie