Umowa na budowę ekspresówki między Słupskiem a Sławnem podpisana. Cała S6 między Szczecinem a Gdańskiem w realizacji

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Jest umowa na ostatni odcinek S6, czyli między Sławnem a Słupskiem
Jest umowa na ostatni odcinek S6, czyli między Sławnem a Słupskiem Materiały prasowe
W ciągu 30 dni plac budowy ostatniego odcinka drogi ekspresowej od Gdańska do Szczecina zostanie udostępniony firmie Stecol, która wybuduje 22,9 km odcinek S6 między Sławnem a Słupskiem.

W czwartek podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej od Szczecina do Gdańska. Ten fragment S6 to droga o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku i długości 22,9 między Sławnem a Słupskiem. Wykonawca wybuduje ją za 701,6 mln zł. Teraz w ciągu 30 dni będzie miał dostęp do placu budowy. Pierwsze działania będą obejmowały sprawdzenie saperskie, prace geodezyjne i wycinkę drzew. Zasadnicze roboty rozpoczną się po przygotowaniu i zatwierdzeniu projektów wykonawczych.

Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować projekty wykonawcze oraz zrealizować roboty budowlane, a także uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Na opracowanie projektów przewidziano 10 miesięcy, natomiast na same prace budowlane 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.

"Udostępnienie do ruchu odcinka Sławno - Słupsk, na który podpisaliśmy dziś umowę, planowane jest w październiku 2025 roku. Wtedy też kierowcy będą mogli przejechać całą, 300-kilometrową trasę ekspresową Szczecin - Gdańsk" - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Odcinek S6 o długości 22,9 km omija Sławno częściowo od strony południowej i biegnie do Słupska, konkretnie połączy się z obwodnicą miasta.W ramach tego zadania oprócz trasy głównej powstaną cztery węzły drogowe (Sławno, Warszkowo, Września i Sycewice) oraz infrastruktura towarzysząca. W planach jest m.in przebudowa dróg krzyżujących się z nową „eską”, budowa dróg dojazdowych, a także awaryjnych wjazdów czy przejazdów.

"Dziś została podpisana umowa na realizację odcinka drogi ekspresowej S6 pomiędzy Sławnem a Słupskiem. To ostatnia część budowy całej trasy S6 między Szczecinem i Gdańskiem. Droga ta przyczyni się do rozwoju komunikacyjnego całego Pomorza. Gwarancja finansowania budowy tej trasy realizowana jest dzięki decyzji rządu premiera Mateusza Morawieckiego o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa. Dziękuję ministrowi Andrzejowi Adamczykowi za wsparcie i zaangażowanie w realizację tej szczególnie ważnej dla mnie inwestycji.
Budowa drogi ekspresowej S6 jest najważniejszą inwestycją drogową ostatnich lat na Pomorzu. Dotrzymujemy słowa danego mieszkańcom Pomorza. Jest mi niezmiernie miło, że mogłem być częścią tej inicjatywy, która w sposób bezprecedensowy rozwinie nasz region i usprawni poruszanie się po całym Pomorzu" - napisał Piotr Müller, rzecznik rządu i poseł PiS ze Słupska.

Przypomnijmy, od 2015 roku realizowane były odcinki S6 między Goleniowem a Koszalinem (w formule projektuj i buduj). Od 2019 roku można już korzystać z blisko 130 km drogi ekspresowej. Od lipca ubiegłego roku prowadzone są roboty związane z dokończeniem obwodnicy Koszalina i Sianowa. Od 2018 roku trwa realizacja ponad 40 km S6 od Bożegopola Wielkiego do Obwodnicy Trójmiasta - „Trasą Kaszubską” powinniśmy pojechać do końca tego roku. Już otwarty jest 10 km odcinek!

Umowy na realizację pozostałych odcinków S6 w województwie pomorskim, łącznie z obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej i obwodnicą Słupska poszerzaną do dwóch pasów na całej długości, zostały podpisane w ubiegłym roku. Zakończenie realizacji tych fragmentów planowane jest w 2025 roku. Również w 2025 roku zaplanowane jest zakończenie realizacji dwóch ostatnich odcinków S6 w województwie zachodniopomorskim Koszalin - Sławno i Sławno - Słupsk. Wówczas powinna zacząć funkcjonować całość ekspresowego połączenia Szczecina z Gdańskiem wzdłuż wybrzeża bałtyckiego o długości około 300 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak bezpiecznie jeździć zimą - radzi Miko Marczyk!

Materiał oryginalny: Umowa na budowę ekspresówki między Słupskiem a Sławnem podpisana. Cała S6 między Szczecinem a Gdańskiem w realizacji - Głos Pomorza

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
20 listopada, 11:06, Piotr:

S6 świetnie w końcu jest, ale co z s11 na poznan? Dlaczego poszła na koszalin a nie slupsk (poprzednicy typu biedron z czerwoną kartka)? Potrzeba dodatkowej odnogi że Szczecinka na slupsk. Pani pośle Muller, prosimy o interwencję w gddkia. Inaczej slupsk będzie wykluczony z połączenia z wielkopolska.

20 listopada, 12:35, Lolek:

Chyba na glowę upadłeś. Szczecinek - Koszalin - Słupsk drogą S11/S6 jak już powstanie to trasa na ok. 70 minut. Nikt nie będzie budował żadnej "odnogi" ze Szczecinka do Słupska tylko po to by skrócić ten czas o jakieś 15 minut. Poza tym Koszalin i region jest bardziej rozwinięty niż Słupsk, dlatego tędy przebiega S11. Proste

21 listopada, 9:12, V:

Nie upadłem na głowę to raz, dwa skąd wziąłeś te 15min oszczędności bo skoro piszesz takie głupoty to zakładam że mówisz o innej drodze, albo w ogóle nie jeździsz na poznan. Dojazd i objazd Koszalina żeby odbić na s11 to lekko 30 minut do przodu. Trzy jeżeli wg Ciebie region koszaliński jest bardziej rozwinięty to zostawię to bez komentarza. Niemniej w celu wsparcia terenów wykluczonych gospodarczo również można zbudować drogę i dlatego ta odnoga jest niezbędna. Jeżeli popqtrzylbys na dane gddkia dotyczące natężenia ruchu na slupsk i koszalin z południa to są bardzo podobne więc śmie twierdzić że decyzje o kierunku s11 w przypadku odpowiedniego lobbowania można było inaczej przeprowadzić w przeszłości, a i teraz nic straconego. Pomorze środkowe i slupsk potrzebuje tej odnogi zarówno dla turystów jak i zwykłego transportu, jeżeli ktoś tego nie widzi to albo nie jeździ ta droga albo jest zwykłym ignorantem.

21 listopada, 10:41, z ukosa ....:

Na Kujawach Bydgoszcz i Toruń wspólnie zabiegają o S10 łączącą te miasta. Na Pomorzu Środkowym Słupsk kocha Gdańsk więc S6 ze Słupska w jedną stronę wystarczy. I tyle w temacie.

Nie porównujmy Bydgoszczy i Torunia do Koszalina i Słupska :). Toruń jest połowę mniejszy od Bydgoszczy, a i tak porównać go można do Koszalina i Słupska razem wziętych.

A tak na poważnie, to tam są zupełnie inne uwarunkowania, jeżeli chodzi o infrastrukturę drogową. S10 będzie przydatne dla Bydgoszczy, jako drugie (po S5) podłączenie do A1, skracające drogę w kierunku Łodzi i Warszawy. Toruń zyska na tym "podłączenie" do sieci ekspresówek i autostrad, w które włączona jest Bydgoszcz, czyli w kierunku Poznań - Wrocław.

z
z ukosa ....
20 listopada, 11:06, Piotr:

S6 świetnie w końcu jest, ale co z s11 na poznan? Dlaczego poszła na koszalin a nie slupsk (poprzednicy typu biedron z czerwoną kartka)? Potrzeba dodatkowej odnogi że Szczecinka na slupsk. Pani pośle Muller, prosimy o interwencję w gddkia. Inaczej slupsk będzie wykluczony z połączenia z wielkopolska.

20 listopada, 12:35, Lolek:

Chyba na glowę upadłeś. Szczecinek - Koszalin - Słupsk drogą S11/S6 jak już powstanie to trasa na ok. 70 minut. Nikt nie będzie budował żadnej "odnogi" ze Szczecinka do Słupska tylko po to by skrócić ten czas o jakieś 15 minut. Poza tym Koszalin i region jest bardziej rozwinięty niż Słupsk, dlatego tędy przebiega S11. Proste

21 listopada, 9:12, V:

Nie upadłem na głowę to raz, dwa skąd wziąłeś te 15min oszczędności bo skoro piszesz takie głupoty to zakładam że mówisz o innej drodze, albo w ogóle nie jeździsz na poznan. Dojazd i objazd Koszalina żeby odbić na s11 to lekko 30 minut do przodu. Trzy jeżeli wg Ciebie region koszaliński jest bardziej rozwinięty to zostawię to bez komentarza. Niemniej w celu wsparcia terenów wykluczonych gospodarczo również można zbudować drogę i dlatego ta odnoga jest niezbędna. Jeżeli popqtrzylbys na dane gddkia dotyczące natężenia ruchu na slupsk i koszalin z południa to są bardzo podobne więc śmie twierdzić że decyzje o kierunku s11 w przypadku odpowiedniego lobbowania można było inaczej przeprowadzić w przeszłości, a i teraz nic straconego. Pomorze środkowe i slupsk potrzebuje tej odnogi zarówno dla turystów jak i zwykłego transportu, jeżeli ktoś tego nie widzi to albo nie jeździ ta droga albo jest zwykłym ignorantem.

Na Kujawach Bydgoszcz i Toruń wspólnie zabiegają o S10 łączącą te miasta. Na Pomorzu Środkowym Słupsk kocha Gdańsk więc S6 ze Słupska w jedną stronę wystarczy. I tyle w temacie.

G
Gość
20 listopada, 11:06, Piotr:

S6 świetnie w końcu jest, ale co z s11 na poznan? Dlaczego poszła na koszalin a nie slupsk (poprzednicy typu biedron z czerwoną kartka)? Potrzeba dodatkowej odnogi że Szczecinka na slupsk. Pani pośle Muller, prosimy o interwencję w gddkia. Inaczej slupsk będzie wykluczony z połączenia z wielkopolska.

20 listopada, 12:35, Lolek:

Chyba na glowę upadłeś. Szczecinek - Koszalin - Słupsk drogą S11/S6 jak już powstanie to trasa na ok. 70 minut. Nikt nie będzie budował żadnej "odnogi" ze Szczecinka do Słupska tylko po to by skrócić ten czas o jakieś 15 minut. Poza tym Koszalin i region jest bardziej rozwinięty niż Słupsk, dlatego tędy przebiega S11. Proste

21 listopada, 9:12, V:

Nie upadłem na głowę to raz, dwa skąd wziąłeś te 15min oszczędności bo skoro piszesz takie głupoty to zakładam że mówisz o innej drodze, albo w ogóle nie jeździsz na poznan. Dojazd i objazd Koszalina żeby odbić na s11 to lekko 30 minut do przodu. Trzy jeżeli wg Ciebie region koszaliński jest bardziej rozwinięty to zostawię to bez komentarza. Niemniej w celu wsparcia terenów wykluczonych gospodarczo również można zbudować drogę i dlatego ta odnoga jest niezbędna. Jeżeli popqtrzylbys na dane gddkia dotyczące natężenia ruchu na slupsk i koszalin z południa to są bardzo podobne więc śmie twierdzić że decyzje o kierunku s11 w przypadku odpowiedniego lobbowania można było inaczej przeprowadzić w przeszłości, a i teraz nic straconego. Pomorze środkowe i slupsk potrzebuje tej odnogi zarówno dla turystów jak i zwykłego transportu, jeżeli ktoś tego nie widzi to albo nie jeździ ta droga albo jest zwykłym ignorantem.

Jeżdżę często do Koszalina i wydaje mi się, że jest jednak dużo bardziej uprzemysłowiony. Na samej strefie ekonomicznej jest sporo na prawdę dużych zakładów, poza tym cały czas budują się nowe wielkie firmy. Leżący prawie obok Kołobrzeg jest o wiele mniejszym miastem, ale też rozwija strefę przemysłową. Poza tym krajowa "11" od zawsze przebiegała przez Koszalin i raczej nie widzę przyczyn, by to zmieniać. Ważne, że budują się te nowe eski i nie możemy oczekiwać, że podprowadzą je każdemu pod dom. My, mieszkańcy Słupska, za to mamy od lat obwodnicę, no może trochę wybrakowaną :), ale za to tiry nie rozwalają nam ulic w mieście i nas nie trują. Koszalin ma dopiero od 2...3 lat i to częściową, bo końcówka jest jeszcze w budowie, bo jakieś przeszkody terenowe tam były i wszystko się opóźniło.

G
Gość
20 listopada, 11:06, Piotr:

S6 świetnie w końcu jest, ale co z s11 na poznan? Dlaczego poszła na koszalin a nie slupsk (poprzednicy typu biedron z czerwoną kartka)? Potrzeba dodatkowej odnogi że Szczecinka na slupsk. Pani pośle Muller, prosimy o interwencję w gddkia. Inaczej slupsk będzie wykluczony z połączenia z wielkopolska.

S11 poszła po trasie starej DK11, czyli praktycznie przez środek pomorza - spójrz na mapę. Ze Słupska do Szczecinka (i w przyszłości dalej) dojedziemy przez węzeł w Koszalinie, wcale nie nadrabiając dużo drogi.

Cóż, Koszalin jest jednak większy od Słupska, poza tym kawałek dalej leży Kołobrzeg.

V
V
20 listopada, 11:06, Piotr:

S6 świetnie w końcu jest, ale co z s11 na poznan? Dlaczego poszła na koszalin a nie slupsk (poprzednicy typu biedron z czerwoną kartka)? Potrzeba dodatkowej odnogi że Szczecinka na slupsk. Pani pośle Muller, prosimy o interwencję w gddkia. Inaczej slupsk będzie wykluczony z połączenia z wielkopolska.

20 listopada, 12:35, Lolek:

Chyba na glowę upadłeś. Szczecinek - Koszalin - Słupsk drogą S11/S6 jak już powstanie to trasa na ok. 70 minut. Nikt nie będzie budował żadnej "odnogi" ze Szczecinka do Słupska tylko po to by skrócić ten czas o jakieś 15 minut. Poza tym Koszalin i region jest bardziej rozwinięty niż Słupsk, dlatego tędy przebiega S11. Proste

Nie upadłem na głowę to raz, dwa skąd wziąłeś te 15min oszczędności bo skoro piszesz takie głupoty to zakładam że mówisz o innej drodze, albo w ogóle nie jeździsz na poznan. Dojazd i objazd Koszalina żeby odbić na s11 to lekko 30 minut do przodu. Trzy jeżeli wg Ciebie region koszaliński jest bardziej rozwinięty to zostawię to bez komentarza. Niemniej w celu wsparcia terenów wykluczonych gospodarczo również można zbudować drogę i dlatego ta odnoga jest niezbędna. Jeżeli popqtrzylbys na dane gddkia dotyczące natężenia ruchu na slupsk i koszalin z południa to są bardzo podobne więc śmie twierdzić że decyzje o kierunku s11 w przypadku odpowiedniego lobbowania można było inaczej przeprowadzić w przeszłości, a i teraz nic straconego. Pomorze środkowe i slupsk potrzebuje tej odnogi zarówno dla turystów jak i zwykłego transportu, jeżeli ktoś tego nie widzi to albo nie jeździ ta droga albo jest zwykłym ignorantem.

G
Gość
18 listopada, 8:11, Gość:

Za co dziękujcie PiS,za wieloletnie opóźnienie i wyrzucenie z agendy, żeby można było zbudować via baltica i carpatia i przywazelinic elektoratowi ściany wschodniej?!

18 listopada, 15:17, Gość:

Gdyby dokumentacja którą POprzednicy robili przez osiem lat była dobrze wykonana to dzisiaj mielibyśmy S6 gotową w całości.

Tak, to pewnie politycy robili dokumentację...

G
Gość
20 listopada, 15:54, Andy:

Tak dla przypomnienia. Właśnie mija 1,5 roku od podpisania umowy na budowę drugiej jezdni obwodnicy Słupska. Jak widać prace idą pełną parą i tylko patrzeć jak zostaną zakończone.😁

Skoro Wy projektowaliście S6 przez osiem lat to jestem spokojny o dokończenie tej inwestycji

A
Andy
Tak dla przypomnienia. Właśnie mija 1,5 roku od podpisania umowy na budowę drugiej jezdni obwodnicy Słupska. Jak widać prace idą pełną parą i tylko patrzeć jak zostaną zakończone.😁
G
Gość
Droga bez większego znaczenia. Lepiej S11 by dokończyli Koszalin-Poznań.
G
Gość
To przez nieudaczników z PIS jest takie opóźnienie w realizacji tej drogi. Teraz się chwalą i podniecają...
L
Lolek
20 listopada, 11:06, Piotr:

S6 świetnie w końcu jest, ale co z s11 na poznan? Dlaczego poszła na koszalin a nie slupsk (poprzednicy typu biedron z czerwoną kartka)? Potrzeba dodatkowej odnogi że Szczecinka na slupsk. Pani pośle Muller, prosimy o interwencję w gddkia. Inaczej slupsk będzie wykluczony z połączenia z wielkopolska.

Chyba na glowę upadłeś. Szczecinek - Koszalin - Słupsk drogą S11/S6 jak już powstanie to trasa na ok. 70 minut. Nikt nie będzie budował żadnej "odnogi" ze Szczecinka do Słupska tylko po to by skrócić ten czas o jakieś 15 minut. Poza tym Koszalin i region jest bardziej rozwinięty niż Słupsk, dlatego tędy przebiega S11. Proste

P
Piotr
S6 świetnie w końcu jest, ale co z s11 na poznan? Dlaczego poszła na koszalin a nie slupsk (poprzednicy typu biedron z czerwoną kartka)? Potrzeba dodatkowej odnogi że Szczecinka na slupsk. Pani pośle Muller, prosimy o interwencję w gddkia. Inaczej slupsk będzie wykluczony z połączenia z wielkopolska.
G
GS
18 listopada, 8:11, Gość:

Za co dziękujcie PiS,za wieloletnie opóźnienie i wyrzucenie z agendy, żeby można było zbudować via baltica i carpatia i przywazelinic elektoratowi ściany wschodniej?!

18 listopada, 15:17, Gość:

Gdyby dokumentacja którą POprzednicy robili przez osiem lat była dobrze wykonana to dzisiaj mielibyśmy S6 gotową w całości.

18 listopada, 18:50, Piotr:

Zakłamywanie faktów nic nie da. Gdyby nie PiS, S6 dawno by była oddana w całości. Taka prawda.

18 listopada, 20:20, Gość:

Gdyby gdyby ...

A fakty takie że przez 8 lat S6 nie zbudowano

PiS wygrał wybory i zablokował,gdyby nie SLD że poszedł do wyborów z Palikotem w koalicji przez to próg wyborczy wynosił 8% to PiS nie miałby samodzielnej większości,partyjny aparatczyk Miller wystawił ogórkowa na prezydenta RP, był w samoobronie wcześniej,mówił że już więcej nie wróci do polityki tak samo jak Cimoszewicz,ale zapachniało euro w europarlamencie i kolejny raz pokazali jakimi są chorągiewkami...

G
Gość
18 listopada, 9:39, Xyz:

BRAWO!!!-pan Piotr na prezydenta miasta Słupska.!!!!

Ty durniu zaślepiony to przez tych nieudaczników z PISu tyle musimy czekać na tą drogę. Za głupi jesteś, aby to zrozumieć.

J
Jarosław Kaczyński
Może za 10 lat skończą, jak te niedojdy z PIS za coś się zabiorą..
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie