SKM nie zaszkodził także lipcowy, krytyczny raport Instytutu Sobieskiego. Przypominamy, że trójmiejskie pociągi uzyskały w nim najgorszą ocenę spośród publicznych przewoźników w pięciu największych polskich aglomeracjach. Respondenci instytutu szczególnie źle ocenili w tym badaniu poziom bezpieczeństwa i czystości w niebiesko-żółtych składach SKM.
Transport na Pomorzu. Pociągi SKM bez klimatyzacji
Patrząc na wnioski ze wspomnianego raportu i wakacyjne statystyki przewoźnika można wysnuć wniosek, że mimo iż pasażerowie dostrzegają wszystkie grzechy dotyczące komforu podróży, to i tak uważają SKM za najlepszy zbiorowy środek transportu po aglomeracji trójmiejskiej i Pomorzu. Kluczowy wpływ na to ma przede wszystkim częstotliwość połączeń. Pociągi SKM w godzinach porannego i popołudniowego szczytu poruszają się między Gdańskiem a Gdynią co około 7,5 minuty.
Co istotne, w wakacje SKM zanotowała głównie wzrost na swojej „regularnej” linii (czyli bez PKM) - o 218 tys. pasażerów w porównaniu z zeszłym rokiem.
Sławomir Pijet, główny specjalista ds. marketingu w PKP SKM w Trójmieście, podkreśla, że na dobre wyniki w lipcu i sierpniu złożyło się kilka czynników.
- Oczywiście linia PKM wpłynęła korzystnie na cały układ kolejowy. Powodem wzrostu był też wzmożony ruch turystyczny w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży i dobrze przygotowana oferta biletowa - tłumaczy.
W sumie przez pierwsze 8 miesięcy tego roku SKM zyskała 2 mln pasażerów więcej, niż w analogicznym okresie 2015 r. Przypominamy, że w kolejnych tendencja zwyżkowa zapewne się umocni ze względu na rozpoczętą budowę dwóch nowych przystanków na linii PKM w Gdyni - Stadion i Karwiny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?