Już niecałe dwa miesiące dzielą nas od otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą. Prace rozpoczęła komisja odbiorowa, coraz bliżej jest także rozstrzygnięcie przetargu na ubezpieczenie majątkowe i OC całego obiektu. Wystartowało w nim pięć firm, których oferty były jednak dość mocno zróżnicowane. Polisy tunelu mają funkcjonować od 1 maja i to obecnie najbardziej prawdopodobny termin inaguracji obiektu.
- Trwają przeglądy, spisywane są protokoły odbioru końcowego w poszczególnych branżach: drogowej, konstrukcyjnej, mostowej, sanitarnej, teletechnicznej, elektroenergetycznej, torowej, kolejowej. Oprócz tego trwa konfigurowanie wszystkich systemów bezpieczeństwa zainstalowanych w tunelu. Ruch pojazdów oraz stan wszystkich urządzeń tunelu będzie nadzorowany przez operatorów pracujących w całodobowym Centrum Zarządzania Tunelem (CZT), zlokalizowanym przy ul. Marynarki Polskiej - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiadających za tunel.
W Centrum mieszczą się dwa stanowiska operatorskie. Każde z nich wyposażone jest w cztery monitory służące do nadzorowania instalacji tunelowych oraz jeden monitor alarmowy systemu wideo. Obrazy z kamer monitoringu są wyświetlane na ścianie graficznej, złożonej z czterech monitorów LCD o przekątnej 42 cala oraz na monitorach przy stanowiskach. Każde z nich ma pulpit sterowania kamerami, pulpit systemu telefonów awaryjnych SOS oraz pulpit obsługi systemu nagłośnienia, wyposażony w mikrofon.
- Do zadań operatów należeć będzie kontrola działania automatycznego systemu zarządzania tunelem oraz reagowanie na zdarzenia nietypowe - tłumaczy Kaczmarek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?