Budowa drugiego stanowiska wynika z rosnącego zapotrzebowania na transport kontenerów w ramach bezpośrednich serwisów obsługiwanych przez największe statki. Prace budowlane mają zacząć się na przełomie roku. Generalnym wykonawcą została wybrana firma N.V. Besix SA. Za dwa lata przy nowym nabrzeżu zacumuje pierwszy statek.
Terminal zapewni przeładunki na poziomie 2,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych), co w połączeniu z już istniejącym da 4 mln TEU w skali roku. Nabrzeże, zlokalizowane między DCT 1 i pirsem Sea Invest, ma mieć 600 metrów długości. Głębokość wyniesie 16,5 metra, co umożliwi obsługę statków o zanurzeniu ok. 15 metrów. Terminal zostanie wyposażony w dźwigi typu STS klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Dostarczy je firma Liebherr.
- Drugi terminal będzie przystosowany do obsługi statków, których jeszcze nie ma, a które mają być budowane w najbliższych latach. Mogą mieć pojemność 19 czy 24 tys. TEU - mówił nam niedawno Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT.
Obecnie na DCT I pracuje ok. 500 osób. Po uzyskaniu przez drugi terminal pełnych mocy przeładunkowych i przy ich wykorzystaniu zatrudnienie wzrośnie o około 500 kolejnych pracowników.
Na zapleczu terminalu powstaje Pomorskie Centrum Logistyczne firmy Goodman.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?