reklama

Tallinder schodzi z rynku

JKLZaktualizowano 
mat. prasowe
Gdańska firma LPP zawiesza swój projekt podboju odzieżowego rynku premium. Jej marka Tallinder, która działalność zainaugurowała na początku roku będzie istnieć na rynku tylko do lutego. Wielkość sprzedaży okazała się rozczarowaniem dla firmy.

Zarząd LPP podjął decyzję o rezygnacji z rozwoju marki Tallinder. Marka Tallinder posiada 8 sklepów działających w Polsce.

- Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągniecia rentowności marki Tallinder w najbliższych kilku latach. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mogą wynieść około 20 mln zł, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln zł - głosi komunikat LPP. - Pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Natomiast sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 – do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP.

Spółka szacuje, że wysokość rezerwy w 2016 koniecznej do przeprowadzenia procesu zamknięcia marki Tallinder wyniesie ok. 26 mln zł.

Pierwszy salon Tallindera został otwarty w lutym w Galerii BAłtyckiej w Gdańsku. Tallinder, marka z segmentu premium dedykowana była osobom powyżej 30 roku życia, które kreując swój wizerunek wyznają zasadę less is more i poszukują ponadczasowych, eleganckich projektów, które będą dopełnieniem ich dynamicznego, nowoczesnego stylu życia. W kolekcji marki klienci są zarówno linię damską, jak i męską, składające się z ubrań oraz akcesoriów i butów.

Zarząd LPP zakomunikował także o zmianach personalnych w kierownictwie. Hubert Komorowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu LPP SA. Rezygnacja jest podyktowana względami osobistymi. Hubert Komorowski pracował w LPP od 2000 roku, a od 2009 roku był członkiem zarządu. Nadzorował w LPP SA pracę marek House, Mohito i Sinsay. Był także odpowiedzialny m.in. za projekt Tallinder.

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
AGNES

Za sweter 28% welny w skladzie trzeba zaplacic 499 zł SZOK!!! COS swietny sklad 80% welna/kaszmir/moher za 89 euro

A
AGNES

A będę w związku z likwidacją super rabaty. Upatrzony mam sweterek Ale nie dam top środek za jedynie 28%moheru W COS welniany sweter -80% welna i moher- kosztuje 89 euro

W
Wujek Dobra Rada

Komunikat zarządu LPP:
"Pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP."

----------------------

Rzeczywistość:
6 września ponad 50 pracowników odpowiedzialnych w centrali za markę Tallinder otrzymało wypowiedzenia. Tak właśnie firma LPP ich "zagospodarowała." Z kolei w mailu radośnie zaczynającym się od słowa "Cześć" (!), a skierowanym do pracowników salonów sprzedaży Pan prezes Piechocki stwierdził, że "Wasze zaangażowanie i wiedza są nam nadal potrzebne. Dlatego proszę Was, byście nas swoim potencjałem dalej wspierali."
Uwaga, tłumaczę: czerpiąc z doświadczeń pracowników centrali należy się ewakuować. Właśnie tyle są warte słowa Pana Piechockiego. Bez odbioru!

Dodaj ogłoszenie