"Tajemniczy pasażerowie" w Gdańsku. ZTM sprawdzi obsługę klientów i kontrolę biletów

Jacek WiercińskiZaktualizowano 
Teraz kontrolerzy muszą mieć się na baczności
Teraz kontrolerzy muszą mieć się na baczności Michał Pawlik
"Tajemniczy pasażerowie" pojawią się w komunikacji zbiorowej w Gdańsku. Ocenią oni pracę kontrolerów firmy Renoma i i sprzedaż biletów. To najnowszy pomysł ZTM Gdańsk.

"Scenariusz zakłada, że tajemniczy klient podróżuje autobusem lub tramwajem nie posiadając ważnego biletu na przejazd. W czasie kontroli poinformował o tym kontrolera i bez oporu poddał się stosownej procedurze. W trakcie obserwacji ocenia sposób zachowania kontrolerów w stosunku do osób nieposiadających biletów, przebieg spisywania danych, uprzejmość i kulturę w zaistniałej sytuacji" - to najprostsza z sytuacji, na jaką natknąć się w komunikacji miejskiej będą mogli kontrolerzy Renomy. Pozostałe zakładają, że będą mieli do czynienia z tzw. trudnym klientem.

- Pomysł wynika z naszej dbałości o wysokie standardy jakości obsługi pasażerów komunikacji miejskiej w Gdańsku. Relacje pasażer - kontroler biletów są z definicji obarczone ryzykiem konfliktu, szczególnie gdy kontrola biletowa nie przebiega po myśli pasażera bądź też ma on subiektywnie inne odczucia co do zachowań kontrolerów czy ich wypowiedzi - informuje Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.- Tajemniczy klienci wcielą się w rolę pasażerów w kilku opracowanych przez nas scenariuszach. Będą poruszać się środkami komunikacji miejskiej, odwiedzą również punkty sprzedaży biletów. Wynikające z tego sytuacje pozwolą nam na dogłębną analizę zachowań zarówno pasażerów, jak i kontrolerów biletów oraz pracowników punktów sprzedaży biletów. Wyciągnięte z badania wnioski posłużą do podniesienia standardów obsługi w tych obszarach komunikacji z pasażerem, w których stwierdzimy taką potrzebę - dodaje rzecznik ZTM.

Do 15 grudnia "obserwacja" czeka 30 różnych kontrolerów w co najmniej 70 sytuacjach w różnych dniach. Wszystkie scenariusze będą zakładały, że tajemniczy klient podróżuje bez biletu, a 80 proc. wszystkich badań dotyczy scenariusza, gdy kontroler ma do czynienia z tzw. trudnym gapowiczem.

Prócz kontrolerów w 120 sytuacjach sprawdzona zostanie jakość obsługi w 18 punktach sprzedaży biletów.
j.wiercinski@prasa.gda.pl

Czy " tajemniczy pasażer" to dobry pomysł, by kontrolować samych kontrolerów?

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

w
wiem i już

Badanie jest przez firmę zewnętrzną i nie ma mowy tu o osobach znajomych lub podobnych, a wyniki już pokazały, że ludzie z Renomy nie radzą sobie w tych tzw "trudnych sytuacjach", wię analiza moim zdaniem będzie zgoła odmienna niż co wszyscy zapowiadają...

X
XYZ

Andrzeju nie można łamać umów bo za to grożą kary. Siła leży w narodzie , proponuję wysłać logicznie napisane pismo poparte mocnymi argumentami do ZTM

a
andrzej

ale oprócz umowy powinien być zdrowy rozsądek za którym stoją ludzie i należałoby to skorygować. Domyślam się, że pisze to osoba znająca ten problem i coś by należało z tym zrobić. A te pootwierane okienka?

Może rozwiniesz swoją złotą myśl "bo to oni opłacili zakup sprzętu"

no oni to MY mieszkańcy Gdańska przecież to z naszych podatków jeśli nie w całości to w części nikt nic darmo nikomu nie daje! Pozdrawiam

x
xyz

Może rozwiniesz swoją złotą myśl "bo to oni opłacili zakup sprzętu"

x
xyz

Ztm gdańsk działający w imieniu miasta zawarł umowę z przewoźnikami tj. ZKM, PKS i WARBUSEM w której jest napisane że klimatyzacja w pojazdach ma być uruchamiana gdy temp. powietrza na zewnątrz w cieniu przekroczy 23° C. I teraz sobie odpowiedz ile razy w roku jest taka temp.

p
podpis

Ztm gdańsk działający w imieniu miasta zawarł umowę z przewoźnikami tj. ZKM, PKS i WARBUSEM w której jest napisane że klimatyzacja w pojazdach ma być uruchamiana gdy temp. powietrza na zewnątrz w cieniu przekroczy 23° C. I teraz sobie odpowiedz ile razy w roku jest taka temp.

r
renomowany

Zbliża się koniec roku w grudniu ogłoszą wyniki i już jest powód żeby na święta przyznać sobie dodatkowe premie za wypracowanie 300% normy. ZTM na traktory !!!

c
carlos

się teraz nie nachapią boków.

a
andrzej

to nie na temat ale moze to ktoś z decydentów tramwajowych i autobusowych przeczyta. Może by tak przy okazji sprawdzić dlaczedo w tramwajach i autobusach zakupionych za miliny (chodzi o nowe) w większości nie działa lub bardzo źle działa klimatyzacja? jak to możliwe, że w pojazdach z klimą są potwierane okienka kto za to odpowiada? przecież powinna być blokada okienek a prowadzący powinien dostosować temperaturę do ponujących warunków. nawet jeśli ta klima jest automatyczna to teraz w okresie gdzie na zewnątrz jest już dość zimno to przy ustawieniu na 20 st. i tak zaczyna grzać a na zewnątrz jest słońce a w pojeździe zaduch nie do wytrzymania.
przykład zachowałem bilet dla potwierdzenia, że korzystałem. otórz w autobusie nr 127 nr boczny 2509 wsiadałem we Wrzeszczu kurs o 13:12 aż cofa przy wejściu już a tu pootwierane lufciki i śladu po klimie. Kto za to odpowieda czy firma czy kierowca, że nie dopilnował zamknięcia okien i ustawienia klimy do ponujących warunków na zewnątrz. wiem co piszę bo mam klimę automatyczną w samochodzie i jeśli ustawimy ja np na 22 st przy temp na zewnątrz 18 st to klima będzie grzać a w autobusie będzie zaduch.
obsewuję także tramwaje Pesa i niemal w każdym pootwierane są okna. przecież ktoś to wymyślił po to aby był lepszy komfort podróżowania a nie tylko po to aby nabywca za klimę zapłacił a tu chodzi o mieszkańców bo to oni opłacili zakup sprzętu i skoro jest to należy z niego prawidłowo korzystac. Pozdrawiam decydentów i odpowiedzialnych za taki stan rzeczy.

K
Krol KiK

Najstarszym zawodem swiata, wiadomo co jest ale najbardziej plugawym zajeciem jest kanarzenie. W genach maja cechy swych przodkow- szmalcownikow a w zylach tani alkohol. Teraz bedzie wzmozona czujnosc bo akcje zapowiedziano. Beda klaniali sie w pas i pomagali babciom wsiasc do pojazdu. Jak sie juz poznaja i zaprzyjaznia konztrolerzy kontrolerow, zaczna sie sobie klaniac i witac, znowu wroci szarpanie, wyzwiska i kopniaki. Juz teraz moge podac wyniki takiej cudacznej kontroli: -wypadnie ona na medal po ktory pomyslodawca tego projektu splodzonego na ciezkim kacu wypnie wlasna piers a do kieszeni wsadzi suta premie. I wszyscy psia krew beda zadowoleni tylko nie psia krew pasazerowie.

d
daagoo

Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że o pieniądze. Znowu zatrudnionych "ileś osób" pewnie znajomych króliczka a skutków żadnych bo generalnie wiadomo jak się to wszystko odbywa - cudów nie odkryją. Jeżdżę dosyć często i ostatnio często wpadam na "kanarów" Oni z reguły grzecznie proszą o bilet - ci co mają pokazują, gorzej jak się zdarzają gapowicze ale w czasie jak jeżdżę w godzinach 10-15 to coraz rzadziej. Większość ma bilety a czasami wszyscy. Kilka dni temu dwie mamusie odbierające dzieci ze szkoły na Dragana jadące w kierunku Ujeściska w linii 118 zostały złapane bez biletu i chyba grzecznie pokazały dowody i zostały ukarane.

Dodaj ogłoszenie