Stena Ebba - najnowszy prom E-Flexer we flocie Stena Line na Morzu Bałtyckim będzie pływał z Gdyni

MT
Udostępnij:
Do końca 2022 r Stena Line wprowadzi drugi 240-metrowy prom klasy E-Flexer, Stena Ebba, który będzie obsługiwał trasę Gdynia-Karlskrona wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, który rozpocznie kursowanie tego lata.

Stena Line przedstawia drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją.

Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line. Mają one zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku - w porównaniu z istniejącymi statkami klasy E-Flexer.

– Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie. – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Mając długość 240 metrów, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3600 metrów i zapewniają miejsce dla 1200 osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer, Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.

Dzięki dwóm nowym E-Flexerom, Stena Line kontynuuje swoją strategię rozwoju na Morzu Bałtyckim, która w ostatnich latach zaowocowała wprowadzeniem przedłużonych statków Stena Scandica i Stena Baltica na trasie Nynäshamn-Ventspils (Szwecja-Łotwa), jak również otwarciem nowego połączenia ze Szwecji do Finlandii, Nynäshamn-Hanko.

Stena Ebba w liczbach:

Długość: 240 m
Zanurzenie: 6,4 m
Szerokość: 28 m
Pojemność: 3600 m pojemności frachtowej, 1200 osób, 263 kabin.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Michael Kors

Michael Kors Slim Runway MK3282

553,88 zł315,06 zł-43%
miejsce #3

Seiko

Seiko Srpc87K1

1 324,04 zł1 130,46 zł-15%
miejsce #4

Casio

Casio Lineage Waveceptor LCW-M100DSE-2AER

873,27 zł778,00 zł-11%
miejsce #5

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
miejsce #6

Michael Kors

Michael Kors Bradshaw MK5739

419,92 zł
Materiały promocyjne partnera

Koniec WIBOR-u, początek WIRD-u

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie