Budowaniem częściowo wyposażonych kadłubów, niezbyt opłacalnym oraz gotowych statków rybackich, "Północna" zajmowała się jeszcze kilka lat temu. Zamawiali je armatorzy rybaccy i stocznie, przede wszystkim z krajów skandynawskich. Rozpoczęcie przez stocznie z Grupy Remontowa budowy długich serii dwustronnych promów pasażerko samochodowych, głównie dla armatorów z Norwegii i statków off shore, do obsługi podmorskich pól wydobywczych ropy i gazu, spowodowało, że statki rybackie zeszły na drugi plan.
Jednak teraz, w ramach poszukiwania nowych kontrahentów, Remontowa SA ponownie oferuje statki łowcze, ale całkowicie wyposażone, których budowa jest dochodowa.
Statek dla Norwegów będzie nowoczesnym trawlerem rufowym, przystosowanym do połowów ryb włókiem, siecią holowaną za rufą. Trawler ma mieć długość 66,8 m i szerokość - 15,4 m. Jego załogę będą stanowić 33 osoby. Pojemność chłodzonej ładowni na ryby wyniesie 1300 m sześc. Statek ma być wyposażony w maszyny filetujące i w urządzenia chłodnicze, zamrażające filety ze złowionych ryb.
Stocznia Północna powstała w1945 roku. Od roku 1948 budowano w niej kutry rybackie. W następnym roku stocznia rozpoczęła także budowę serii lugrotrawlerów rybackich. W 1952 roku przekazała armatorom 14 taki statków. Budowa statków rybackich, m. in. superseinerów, supertrawlerów i innych typów stała się jedną z jej specjalności.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?