Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m mogą być obsługiwane w OT Port Gdynia

MT
OT Port Gdynia zakończył pogłębianie dna kanału. Od teraz może obsługiwać statki typu panamex
OT Port Gdynia zakończył pogłębianie dna kanału. Od teraz może obsługiwać statki typu panamex OT Port Gdynia
OT Port Gdynia może już obsługiwać statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m. Dobowa rata załadunkowa statków wynosi około 18 tys. ton dzięki przebudowie wejścia do portu, pogłębienia kanału portowego oraz basenu Nabrzeża Rumuńskiego realizowanych przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia.

W ramach zrealizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia inwestycji m.in. przebudowano wejście do portu Gdynia, zbudowano obrotnicę, pogłębiono główny kanał portowy oraz basen V w części nowego Nabrzeża Rumuńskiego dzierżawionego przez OTPG. Na Nabrzeżu Rumuńskim mogą już być przyjmowane statki o zanurzeniu do 14,5 m (dotychczas było to 13 m)

Port Gdynia gotowy na większe kontenerowce

– OT Port Gdynia jest najbardziej uniwersalnym terminalem portowym w Polsce. Staje się też coraz bardziej konkurencyjnym. Dzięki inwestycji Zarządu Morskiego Portu w Gdyni m.in. w "Nabrzeże Rumuńskie" dzierżawionego przez OTPG terminal może przyjmować statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m i mogące przewozić do 80 tys. ton produktów agro, w tym zboża. To właśnie zboże jest dziś jednym z najbardziej perspektywicznych produktów. Cały czas obserwujemy dynamicznie rosnący popyt na usługi magazynowania, przeładunku i eksportu zbóż z Polski. Jesteśmy przekonani, że to m.in. wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro w najbliższych latach będzie impulsem dalszego rozwoju polskich terminali – mówi Kamil Jedynak, Prezes OT Logistics.

– Potencjał Nabrzeża Rumuńskiego wynosi trzy-cztery statki klasy panamax miesięcznie. Spodziewamy się dużego zainteresowania klientów, tym bardziej że jest to obecnie największe pod względem dopuszczalnego zanurzenia statków stanowisko w polskich portach do obsługi ładunków agro. Dzięki nowym możliwościom nabrzeża oraz ciągłym inwestycjom w rozwój sprzętu przeładunkowego, terminal OTPG może realizować załadunek statków jednorodnym ładunkiem z ratą ok. 18 tys. ton na dobę. Zwiększenie możliwości obsługi statków to zupełnie nowa jakość dla naszych klientów i możliwość elastyczniejszego uczestnictwa w przetargach w krajach kupujących zboże z Polski, m.in. kraje afrykańskie czy Zatoki Perskiej, dzięki możliwości wysłania do 80 tys. ton jednym statkiem - dotychczasowe załadunki ok. 60 tys. ton – mówi Jerzy Majewski, Prezes OTPG.

Port Gdynia zakończył pogłębianie kanału

OT Port Gdynia jest jednym z dwóch terminali portowych (drugi to OT Port Świnoujście) należących do Grupy OTL, największego operatora portowego w Polsce, od ponad 70 lat świadczącego usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności Grupy OTL są rynki Europy Środkowo-Wschodniej – głównie: Polska, Czechy, Słowacja i Ukraina.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki