- Teoretycznie zielona fala funkcjonuje, ale z wyjątkami - przyznaje Wojciech Ogint, zastępca dyrektora Zakładu Dróg i Zieleni. - Wydłużyliśmy czas zielonego światła dla jadących rano w kierunku Gdańska i po południu w kierunku Gdyni. Jednak teraz jest tak duże natężenie ruchu, że nie ma już jego widocznego spadku w godzinach między szczytami. Wyczerpała się możliwość przejechania tą ulicą płynnie. Na al. Grunwaldzkiej w Gdańsku i na al. Zwycięstwa w Gdyni, w pobliżu większych skrzyżowań, są trzy pasy ruchu w jednym kierunku, natomiast na al. Niepodległości tylko dwa. Do tego sygnalizacja świetlna na gdańskim, sopockim i gdyńskim odcinku drogi nie jest zsynchronizowana. Niewiele może pomóc nawet wprowadzenie systemu Tristar, który będzie regulował czas zielonego światła na poszczególnych skrzyżowaniach, by redukować korki.
- Tristar ma być znacznym elementem poprawy, natomiast budowa tunelu tranzytowego pod Sopotem i drogi zielonej to byłyby ostateczne rozwiązania tego problemu - mówi Jacek Karno- wski, prezydent miasta.
Jednak już teraz budowa tunelu budzi kontrowersje wśród mieszkańców Sopotu podczas spotkań konsultacyjnych w sprawie inwestycji na lata 2014-2020.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Straż Graniczna reaguje na publikację "Gazety Wyborczej". "Niebezpieczna narracja"
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!
- Oświadczenie Orlenu ws. rzekomego braku paliwa. Koncern odpowiada na ataki
- Unia szykuje się do wielkiej reformy. „Najgorszy możliwy dla Polski scenariusz”