Jego miejsce zajął Witold Jesionowski, były szef Lubawy, Agram SA i AMP Logistyka.
Na stanowisku wiceprezesa pozostał założyciel spółki Maciej Fedorowicz. Rada nadzorcza powołała także drugiego wiceprezesa. Została nim Anna Stenszke z Dicam.
Nowego prezesa zaproponowali szefowie domu maklerskiego Rubicon Partners, który zgodnie z uchwałami podjętymi przez nadzwyczajne walne zgromadzenie Gino Rossi z 2 września, niedługo zostanie największym akcjonariuszem spółki. Ma objąć 18,2 mln akcji serii G. Dzięki tej zmianie nowy akcjonariusz obejmie ponad 50 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki.
Zmiany, które nastąpiły w spółce, spowodowane są trudną sytuacją finansową firmy. Okazuje się, że Gino Rossi ma ponad 100 mln zł rozmaitych zobowiązań, a kredytujące spółkę banki zażądały jej wzmocnienia kapitałowego. Pierwsze zyski z działalności mają się pojawić w 2010 roku. W tym czasie spółka zredukuje koszty i wprowadzi zmiany wizerunku sklepów i kolekcji.
- Ten rok jest stracony - powiedział dla "Parkietu" prezes Jesionowski. - Gino Rossi co kwartał notuje około 5 milionów złotych straty operacyjnej. W przyszłym roku może wyjść na plus. Na szczęście, w tej spółce nie trzeba się specjalnie nakombinować, aby uzyskać szybkie efekty restrukturyzacji. Wystarczą zwykłe cięcia kosztów i proste zabiegi, chociażby dotyczące wizerunku sklepów.
Nowy prezes zapowiada również, że Gino Rossi zamie-rza poprawić rentowność - dzięki lepszemu zarządzaniu siecią sprzedaży, a także wprowadzeniu odważniej-szych kolekcji, w szczególności dla kobiet.
Obecnie spółka ma 80 sklepów oraz 22 punkty sprzedaży Simple Creative Product.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?