Zwiększona dynamika sprzedaży to efekt zdobycia nowych klientów zarówno w obwodzie kaliningradzkim, jak i w głównej części Federacji Rosyjskiej. Rosja to obecnie drugi, po Ukrainie, największy zagraniczny odbiorca słupskiej firmy.
- Rosja to kraj wielkich możliwości, z ogromnym potencjałem gospodarczym. Jednocześnie jest to strefa wysokich wymagań, nastawiona na obronę produkcji rodzimej lub inwestycje. Jedną z przyczyn otwarcia naszej fabryki w Czernihowie na Ukrainie było właśnie stworzenie przyczółka, z którego produkcja będzie miała łatwiejszy dostęp do rynku rosyjskiego z racji powiązań historycznych i ekonomicznych między tymi krajami. Okazało się to słuszną strategią, bo obroty firmy z Rosją z roku na rok rosną - mówi Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box.
Firma sprzedaje swoje opakowania klientom z 30 krajów europejskich i w efekcie większa część jego produkcji jest sprzedawana poza granicami Polski - w I kwartale br. sprzedaż zagraniczna stanowiła 67,5 proc. przychodów grupy. Głównymi krajami eksportowymi dla produktów Plast-Boksu są obecnie Ukraina i Rosja. Jednocześnie blisko połowa produkcji eksportowej - 43,5 proc. - jest wysyłana do krajów Unii Europejskiej.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?