Kadłub chemikaliowca ma długość 85,9 m, szerokość 9,5 m i wysokość 4,8 m. Jest on tankowcem chemicznym typu C, czyli zbiornikowcem przystosowanym do przewozów ciekłych ładunków chemicznych, lekko lub bardzo mało toksycznych. Statek będzie transportować głównie rozpuszczalniki, takie jak aceton, benzen czy toluen. Załadunek i rozładunek chemikaliów umożliwi system rurociągów oraz pomp, spełniający rygorystyczne wymogi ochrony środowiska.
Statek dostosowany jest do żeglugi po wodnych szlakach śródlądowych. Bezpieczne nawigowanie po rzekach i kanałach oraz na akwenach portowych zapewniają mu dwie równoległe płetwy sterowe i dziobowy ster strumieniowy, ułatwiający manewrowanie i pozwalający na unikanie sytuacji kolizyjnych.
Jak poinformowała Barbara Marcinkowska ze Stoczni Odys, chemikaliowiec NB - 212 ma być eksploatowany przez rodzinną firmę armatorską z Holandii. Statki rzeczne są dla ich właścicieli i załóg drugim, choć pływającym, domem. Dlatego też nadbudówki z pomieszczeniami mieszkalnymi zamontowane są na amortyzatorach, eliminujących uciążliwe drgania wywoływane przez silniki napędowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?