Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszył remont peronów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny [ZDJĘCIA]

MP
Warta blisko 62 mln zł przebudowa potrwa do stycznia 2020 roku. Remont spowodował zmiany organizacyjne na peronach, które paradoksalnie okazały się korzystne dla pasażerów, głównie tych jeżdżących szynobusami Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Prace przygotowawcze do rozpoczęcia wielkiej inwestycji na peronach dalekobieżnych stacji Gdańsk Główny trwały już od lipca. W ostatnich dniach wjechał na nie jednak w końcu ciężki sprzęt i remont ruszył pełną parą.

W pierwszej kolejności budowlańcy z firmy Intercor wzięli się za rozbiórkę peronu nr 2 (od strony wiaduktu Błędnik) oraz przylegającego toru i sieci trakcyjnej. Demontowana jest też konstrukcja wiaty.

- W grudniu, równolegle z kontynuacją rozbiórki peronu, będzie powstawała już jego nowa, wyższa i wygodniejsza w obsłudze pasażerów konstrukcja. Wiosną, podczas szczególnie intensywnych prac, obiekt będzie wyłączony z eksploatacji, a podróżni skorzystają z sąsiedniego peronu nr 1. Wiata, po renowacji, zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków pozostanie na stacji. W czerwcu 2018 r. rozpoczną się roboty na peronie nr 1 - mówi o harmonogramie inwestycji Karol Jakubowski, z zespołu prasowego PKP PLK.

Nowe perony
będą podwyższone do 76 cm, lepiej oświetlone i pokryte antypoślizgową nawierzchnią. Zamontowane zostaną nowe ławki, zegary, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej czy ułatwiające orientację na stacji oznakowanie. Zniknąć mają wszystkie bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych.


Zobacz też: Stacja Gdańsk Główny przejdzie remont [WIDEO, ZDJĘCIA]

W ramach przedsięwzięcia odnowione zostaną też dwa przejścia podziemne - od strony ulicy Podwale Grodzkie do ul. 3 Maja, prowadzące do wejść na perony dalekobieżne i podmiejskie oraz to łączące z peronami sam budynek dworca. Zmodernizowane będą stropy, zostanie założona nowa izolacja i posadzka. W przejściach planowany jest montaż czterech wind i tylu samo kompletów ruchomych schodów, które ułatwią dostanie się na perony.

Prace w Gdańsku Głównym spowodowały pewne zmiany w organizacji ruchu pociągów. Składy dalekobieżne jadące do Gdyni zatrzymują się na torze 1 przy peronie 2, z kolei szynobusy PKM, które dotąd zatrzymywały się na rozebrany torze nr 2 zostały skierowane na ten za który odpowiada Szybka Kolej Miejska. Ta zmiana jest bardzo na rękę pasażerom jadącym PKM-ką na lotnisko czy dalej do Kartuz, bo przy wejściach z tunelu na perony SKM już od dawna działają ekran informacji pasażerskiej, które na dalekobieżnych pojawią się dopiero w efekcie trwającego remontu.

Przypominamy również, że osobną, późniejszą inwestycją będzie remont samego gmachu Dworca Głównego. PKP PLK ma już niezbędne zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków do przygotowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz uzyskała pozwolenie na budowę. Jeszcze w tym miesiącu ma zostać ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki