Rekompensaty PKO BP 2019 dla klientów banku. UOKiK wydał decyzję w sprawie wypłacania rekompensat publicznych [24.05.2019]

Sandra Janikowska
Rekompensaty dla klientów banku PKO BP Fot. Mariusz Kapala / Archiwum
Rekompensaty dla klientów banku PKO BP. Na mocy decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów bank PKO BP został zobowiązany do zadośćuczynienia swoim klientom. Warto jednak zwrócić uwagę na termin realizacji zadośćuczynienia, bo wynosi on od dwóch do trzech miesięcy. Sprawdzamy, kto dostanie i jaką formę będzie miało odszkodowanie od PKO Banku Polskiego.

Rekompensaty PKO BP. Decyzja prezesa UOKiK

Bank PKO otrzymał decyzję prezesa UOKiK Marka Niechciał numer RBG - 11/2018 z 27 sierpnia 2018 r. na mocy której klienci banku mają możliwość podpisania bezpłatnego porozumienia z PKO BP. Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy przekazywania przez bank w latach 2014-2016 informacji o wszelkich zmianach za pomocą serwisu internetowego. Swoje rozporządzenie UOKiK argumentuje m.in tym, że informowanie konsumentów odbywało się za pomocą
nietrwałego nośnika informacyjnego . W swojej decyzji zarząd UOKiK uznał także, że udostępniane zmiany były pozbawione podstaw prawnych.

Rekompensaty PKO Banku Polskiego. Co zawiera i kto może podpisać porozumienie z bankiem?

Porozumienie zawiera aktualnie obowiązujący regulamin i taryfę. Na jego podstawie bank przeprowadzi indywidualne rozliczenie opłat i prowizji za okres od stycznia 2014 r. do 4 sierpnia 2018 r. Ugodę mogą zawrzeć wszyscy klienci PKO BP, którym bank w latach 2014-2016 wysyłał informacje o zmianach regulaminu oraz taryf prowizyjnych, wyłącznie za pomocą wiadomości elektronicznych.

Rekompensaty PKO Banku Polskiego. Komu przysługuje odszkodowanie?

Jak podaje strona PKO BP rekompensaty dotyczyć będą klientów PKO Banku Polskiego którym:

  • w latach 2014 - 2016 bank przesyłał informacje o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat wyłącznie za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej, co w ocenie UOKiK nie stanowiło tzw. trwałego nośnika informacji,
  • w latach 2014 - 2016 bank przesyłał informacje o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat bez wskazania podstaw prawnych oraz okoliczności faktycznych tych zmian,

i których będzie wiązać z bankiem umowa o usługę płatniczą.

Rekompensaty dla klientów banku PKO BP. Archiwum

Rekompensaty PKO Banku Polskiego. Jakich odszkodowań można się spodziewać?

Zgodnie z decyzją prezesa Marka Niechciało można będzie skorzystać z następujących rekompensat publicznych:

  • w okresie 2 miesięcy począwszy od 1 sierpnia do 30 września 2019 rokubezpłatnej usługi powiadomień SMS (można ją uruchomić w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale; skorzystanie z powiadomień SMS przez klientów, którzy dotychczas z nich nie korzystali, będzie wymagało złożenia dyspozycji uruchomienia usługi, a następnie jej dezaktywacji nie później niż do 30 września 2019 roku; w stosunku do klientów, którzy korzystają z usługi, bank nie będzie naliczał opłat przez okres od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku bez konieczności składania dodatkowych dyspozycji w tym zakresie);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 rokubezpłatnego rozłożenia na 6 rat 0% jednej dowolnej transakcji bezgotówkowejdokonanej kartą kredytową w kwocie od 200 zł do 1500 zł, pod warunkiem złożenia wniosku o taką usługę w terminie pięciu dni kalendarzowych od dnia dokonania transakcji (usługę można uruchomić jedynie za pośrednictwem infolinii banku pod numerami: 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 - opłata zgodna z taryfą operatora);
  • w okresie od 1 sierpnia do 30 września 2019 rokujednokrotnego bezpłatnego wyboru niestandardowego wizerunku karty debetowej z galerii (dostępny w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 rokubezpłatnych przelewów do ZUS i US za pośrednictwem iPKO, IKO lub serwisu telefonicznego (usługa będzie bezpłatna we wskazanym okresie bez konieczności składania dyspozycji jej uruchomienia).

Warto wspomnieć, że ze wszystkich rekompensat można skorzystać niezależnie od tego, czy klient zobowiąże się podpisać porozumienie z bankiem. Według informacji zawartych na oficjalnej stronie banku PKO, skorzystanie z jednego odszkodowania, nie wyklucza użycia pozostałych rekompensat.

Wszelkie dodatkowe informacje znajdują się na oficjalnej stronie banku Pekao BP lub pod numerem telefonu 800 302 302/+48 81 535 60 60.

Zobacz także: Bieg urodzinowy Gdyni z PKO Bankiem Polskim

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak można odzyskać to co żeście nam ukradli. Piszcie tak żeby człowiek tego nie zrozumiał,sami powinniście wiedzieć kto jest poszkodowanym i że trzeba mu oddać.

G
Gość

Jakie porozumienie - ukradli to niech oddadzą. Poprzez podpisanie porozumienia stracicie możliwość dochodzenia odszkodowania. Mają oddać, przeprosić i modlić się bym się nie zaczął domagać odpowiedzialności.......

m
mec

Żałosne. Banksterstwo przekuło zadośćuczynienie w zysk...

Dodaj ogłoszenie