Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Protest przewoźników kontenerowych. Czekają na konkretne działania [ZDJĘCIA]

Jacek Klein
Kolumna TIR-ów przez godzinę jeździła Trasą Sucharskiego, dojazdem do Portu Północnego.
Kolumna TIR-ów przez godzinę jeździła Trasą Sucharskiego, dojazdem do Portu Północnego. Piotr Hukało
Ciężarówki przejechały Trasą Sucharskiego. Przewoźnicy i kierowcy, głównie jeżdżący do DCT domagają się parkingu.

Trasą Sucharskiego na odcinku od ul. Kontenerowej do ul. Lenartowicza odbył się w poniedziałek, 28 listopada, protestacyjny przejazd przewoźników drogowych. Aż 35 samochodów ciężarowych w kolumnie długości ok 1 km poruszała się trasą przez godzinę.

- Protest przebiegł zgodnie z planem - mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych. - Przez protest chcemy nagłośnić nasze problemy. Teraz piłka jest po stronie instytucji, do których nasza akcja była skierowana.

Adresatami są terminal DCT Gdańsk, miasto Gdańsk, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Firmy przewozowe obsługujące transport towarów trafiających do i z portu, głów terminalu DCT domagają się budowy parkingu buforowego z prawdziwego zdarzenia. Mieszczącego około 500 zestawów z naczepami, posiadającego zaplecze socjalne i sanitarne, strzeżonego, na którym kierowcy oczekujący wjazdu na terminale, czasem przez wiele godzin, mogliby odpocząć.

- To dla nas kluczowa sprawa - dodaje Rejek. - Mam nadzieję, ze po proteście sprawy przyspieszą. Nie chcemy kolejnych protestów. Na ulice chcemy wyjeżdżać, ale do pracy.

Dziennie porty obsługują setki ciężarówek. Kierowcy od miesięcy informują, że stoją w wielogodzinnych kolejkach. Mimo tego, że już rok temu padały deklaracje o budowie parkingu, prace budowlane nie ruszyły.

Port rozmawia z Gdańską Agencją Rozwoju Gospodarczego w sprawie pozyskania terenów po parking buforowy. Jeśli to się nie uda, port chce na własnych terenach zbudować parking na 500 zestawów ciężarowych.

Na razie miasto jako rozwiązanie tymczasowe przygotowuje parking na terenach po zakładach Polleny. Ale jak zwracają uwagę przewoźnicy nie może być to posypane żwirem klepisko, ale plac z infrastrukturą.

- Omawialiśmy to w trakcie spotkania roboczego w czwartek - dodaje Rejek. - Powołaliśmy z DCT wspólny zespół roboczy, którego zadaniem z naszej strony będzie opiniowanie i proponowanie zmian w organizacji pracy bazy kontenerowej.

Terminal udostępnił ciężarówkom wszystkie osiem bram. Do końca roku ma uruchomić system wcześniejszej awizacji samochodów (projekt e.brama), który usprawni planowanie podjęć oraz złożeń kontenerów oraz zniweluje wzmożony ruch na kompleksie bramowym. Niedługo rozpoczną się szkolenia dla kierowców.

- System usprawni obsługę terminalu, ale musi być sprzęgnięty z parkingiem. Na razie tymczasowym, a w perspektywie dłuższej docelowym, o który walczymy - mówi Tomasza Rejek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki