Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problemy z zakupem biletów na Pendolino. Intercity kaja się i potraja pulę tanich biletów [WIDEO]

Paweł Durkiewicz
K.Misztal/archiwum DB
Władze PKP Intercity próbują częściowo zrehabilitować się w oczach klientów po blamażu, jakim okazało się start przedsprzedaży biletów na przejazdy nowymi pociągami EIC Premium, czyli popularnymi Pendolino.

Jak czytamy w dziś wystosowanym komunikacie, spółka potroi pulę biletów w najniższych cenach (49 zł) oraz „obejmie szczególną opieką klientów”, którzy napotkali trudności w korzystaniu z serwisu e-IC. W wyniku zamieszania odwołany został członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych - Paweł Hordyński - oraz podlegli mu dyrektorzy odpowiedzialni za systemy informatyczne.

Czytaj też: Pendolino napotyka na przeszkody. Start czy falstart na Pomorzu?

„Pasażerowie, którzy mają trudności w korzystaniu z serwisu e-IC i nie mogą wydrukować biletu, zostaną odprawieni na pokładach pociągów na podstawie dokumentu ze zdjęciem (np. dowodu osobistego, prawa jazdy czy paszportu). Jeśli zrezygnują z podróży, po złożeniu reklamacji otrzymają pełny zwrot wartości biletu. W sytuacji, gdy podróżny nie zdąży kupić biletu w kasie, drużyny konduktorskie nie będą pobierać dodatkowej opłaty za jego wystawienie” - czytamy.

Jeszcze w piątek kolejarze zapowiadali, że przedsprzedaż biletów na Pendolino ruszy w nocy z soboty na niedzielę. Termin został przesunięty o ponad dobę na nietypową porę właśnie po to, by uniknąć przeciążenia systemu. O godz. 1 w nocy miała rozpocząć się w kasach dworcowych, jednak na przeszkodzie stanęły problemy techniczne. W serwisie internetowym i biletomatach bilety miały być dostępne od godziny 5 rano. Nic z tego – po wybraniu biletu na ekranie komputera ukazuje się napis "Trwa przerwa technologiczna".

Dziś bilety można nabyć już w kasach PKP, jednak o zakupie w Internecie wciąż nie ma mowy. Przy próbie nabycia wybranego biletu ukazuje się nam komunikat: "Ze względu na trwające prace związane z wdrożeniem nowej oferty w internetowym systemie sprzedaży trwa przerwa technologiczna. O terminie uruchomienia poinformujemy w osobnym komunikacie. Za utrudnienia przepraszamy".

W zaistniałej sytuacji PKP Intercity powołało zespół ekspertów nadzorowanych bezpośrednio przez przewodniczącego rady nadzorczej, Piotra Ciżkowicza. Zadaniem zespołu jest jak najszybsze przywrócenie sprawności systemu sprzedaży.

TVN24/X-news

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki