Droga dojazdowa wraz z systemem kanalizacji deszczowej i uzbrojeniem terenu, w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego Baltic Hub to nowa, właśnie ukończona inwestycja infrastrukturalna w gdańskim porcie. Dzięki tej inwestycji możliwy jest dojazd do atrakcyjnych terenów przeznaczonych do komercjalizacji - pod nowe terminale przeładunkowo-składowe w Porcie Zewnętrznym.
Droga o betonowej nawierzchni zlokalizowana jest między ulicami: Kontenerową i Antoniego Grabarczyka. Liczy ok. 350 m długości i 7 m szerokości. Przeznaczona jest pod intensywny ruch ciężki. Ma sześć zjazdów – po dwa na każdą nieruchomość przewidzianą do dzierżawy.
Umowa została podpisana na początku 2021 r. Wykonawcą inwestycji było Konsorcjum firm: Roverpol sp. z o.o. i Rover Infraestructuras SA. Wartość kontraktu opiewała na kwotę 12,8 mln zł.
W ramach zadania wykonano kompleksowe odwodnienie drogi oraz terenów przeznaczonych do komercjalizacji – wybudowano sieć kanalizacji deszczowej – grawitacyjnej i tłocznej wraz z przepompownią oraz zbiornik retencyjno-rozsączający, umożliwiający odbiór wód opadowych i roztopowych z nowo wybudowanej drogi i terenów przewidzianych do dzierżawy. Co ważne wykonano też uzbrojenie wielobranżowe (wodociąg, kanalizacja sanitarna, sieci elektroenergetyczna i teletechniczna).
- Wszystko z myślą o przyszłych kontrahentach, również takich których działalność może wymagać ponadnormatywnego zapotrzebowaniu na media – np. magazyny wysokiego składowania z kontrolowaną temperaturą. Działamy tak, aby Port Gdańsk był gotowy na rosnące potrzeby rynkowe. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy od kilku lat najszybciej rozwijającym się portem w Europie. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na najem terenu o pow. 3,2 ha, który został uzbrojony oraz skomunikowany w ramach tej inwestycji – wyjaśnia Kamil Tarczewski, wiceprezes Portu Gdańsk.
Sierpień przyniósł także inaugurację nowego serwisu oceanicznego. Do Gdańska zawinął statek Zheng He, pierwsza jednostka w ramach nowo uruchomionego serwisu oceanicznego FAL 1, łączącego Busan w Korei Pd. z Gdańskiem.
Statek wyruszył z Busan w czerwcu, a do Gdańska wpłynął 14 sierpnia. Ma 399 m długości i 54 m szerokości.
Od października statki w ramach serwisu FAL 1 będą zawijały do Gdańska w cyklu cotygodniowym.
French Asia Line 1 (FAL1) to czwarta linia Ocean Alliance między Dalekim Wschodem a Europą Północną. CMA CGM obsługuje ten serwis trzynastoma statkami. FAL1 będzie obsługiwał następujące porty: Gdańsk - Wilhelmshaven - Rotterdam - Algeciras - Port Klang - Busan - Ningbo - Shanghai - Yantian - Singapur - Tanger - Dunkierka - Le Havre i Hamburg.
FAL1 będzie czwartą dalekowschodnią trasą dla polskiego hubu.
Busan to największy port kontenerowy w Korei Pd. oraz 6. co do wielkości port kontenerowy na świecie.
Połączenie z Busan przyczyni się do zwiększenia przepustowości transportowej Baltic Hub i umocni pozycję terminalu na światowej mapie handlu morskiego.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?