Poprawiono dostęp kolejowy do zachodniej części Portu Gdynia. Rozbudowa torowisk i ich elektryfikacja

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Udostępnij:
W zachodniej części Portu Gdynia zakończyła się rozbudowa torowisk i ich elektryfikacja. Inwestycja przyczyni się do ochrony środowiska i ograniczenia korków na trójmiejskich drogach.

W piątek 22 października na terenie gdyńskiego portu o zakończonych pracach opowiadali jego zarządcy, a także przedstawiciele ministerstwa infrastruktury.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w tak krótkim czasie sfinalizowaliśmy kolejną, spektakularną inwestycję - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. - Przecież nie tak dawno zakończyliśmy projekt związany z budową terminala promowego. Tym razem spotykamy się, żeby zakończyć inwestycję związaną z rozbudową dostępu kolejowego do zachodniej części portu. Jest to inwestycja o tyle ważna, że obserwujemy ścieżkę wzrostową jeśli chodzi o ilość ładunków w porcie w Gdyni. Po trzecim kwartale wzrosty wynoszą powyżej dwunastu procent. Warto wspomnieć, że do Gdyni w zeszłym roku przyjechało 101 tysięcy wagonów, które przywiozły około 5,5 miliona ton ładunków. Chcemy tę ilość ładunków zwiększać. Mamy przed sobą perspektywę do roku 2027. Zwiększymy ilość ładunków transportowanych drogą kolejową do poziomu dziesięciu milionów ton.

Jacek Sadaj dodaje, że właśnie dlatego inwestycje, związane z dostępem kolejowym do portu, są tak ważne.

- Zwiększyliśmy liczbę torów - deklaruje Jacek Sadaj. - Wzmocniliśmy i unowocześniliśmy infrastrukturę kolejową. Przede wszystkim jednak chciałbym zwrócić uwagę na kwestię elektryfikacji trakcji kolejowej. Oznacza to, że w perspektywie kolejnych lat do portu w Gdyni będzie mogło przyjeżdżać coraz mniej lokomotyw spalinowych. Tym samym idziemy w kierunku redukcji śladu węglowego, co przełoży się na komfort nas wszystkich. Poprawa dostępności kolejowej odciąży też trójmiejskie drogi.

- Wszyscy byśmy chcieli, aby dostęp kolejowy do portu w Gdyni był coraz lepszy - dodaje Marcin Horała, wiceminister infrastruktury. - Z perspektywy mieszkańców Trójmiasta ważne jest, aby jak najwięcej towarów wyjeżdżało szybko, cicho, bez emisji spalin, czyli koleją, a na drogach było jak najmniej tirów, które korkują nasze ulice. Taki jest trend w całej Europie i oczywiście także w Porcie Gdynia.

Projekt został współfinansowany ze środków unijnych. Kosztował 70,6 miliona złotych. Prace budowlane trwały niemal dwa lata. Przebudowano i zelektryfikowano układ kolejowy na długości ok. 2,59 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mr. Daddy 2.0 Dz7370

2 199,00 zł659,00 zł-70%
miejsce #2

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #3

Casio

Casio Vintage A100WE-1AEF

404,06 zł195,00 zł-52%
miejsce #4

Casio

Casio Collection Mtd-1053D-1Aves

419,00 zł248,00 zł-41%
miejsce #5

Casio

Casio G-Shock GA-100B-7AER

623,00 zł439,20 zł-30%
miejsce #6

Zeppelin

Zeppelin 100 Jahre 7680-1

1 449,99 zł1 129,00 zł-22%
Materiały promocyjne partnera

Strefa Biznesu - Ekoinnowacyjność

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie