- Przekonanie, że "turysta nad morze zawsze przyjedzie" jest błędne, bo o gości trzeba powalczyć, zachęcić ich, by swoje pieniądze wydali właśnie u nas - mówi Marta Balicka, prezes Nordy. - Tylko do tego trzeba mieć produkt, który ściągnie nam turystów także poza okresem wakacyjnym. A my taki mamy.
Chodzi o architekturę sakralną: kościoły, kapliczki czy kalwarie, w które nadmorski rejon jest bogaty. Niewiele osób wie na przykład, że na półwyspie znajdują się figury z papieskiego ołtarza z sopockiego hipodromu. W Swarzewie jest doskonale znane maryjne sanktuarium i cudowne źródełko.
Do tego dochodzi np. unikatowy kościółek w Mechowej, klasztor w Żarnowcu czy słynna wejherowska kalwaria. Z Helu natomiast wyrusza co roku najdłuższa polska piesza pielgrzymka do Częstochowy, a jej uczestnikami są liczne osoby ze wszystkich rejonów Polski, które specjalnie po to przyjeżdżają do Helu.
Na tej bazie Norda chce opracować "sakralny szlak turystyczny Północnych Kaszub". Dobrze opisany, udokumentowany i zaprezentowany - w odpowiedni sposób dla wymagającego klienta. Tak, by ściągnął nad morze gości w martwych okresach - wiosną oraz jesienią. Czyli wtedy, gdy ceny w pensjonatach i hotelach są niższe, a kurorty generalnie świecą pustkami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?