Pomorze: Dodatkowe bariery na autostradzie A1

Sebastian Dadaczyński
S.Dadaczyński
Autostrada A1 będzie jeszcze bardziej bezpieczna. Wszystko za sprawą dodatkowych barier ochronnych przy trasie. Ich montaż już się rozpoczął.

Po tym, jak w sierpniu ubiegłego roku między węzłami Swarożyn - Pelplin osobowy mercedes uderzył w betonowy filar mostu, a 61-letni kierowca z Tczewa zginął na miejscu, na forach internetowych rozgrzała dyskusja. Niektórzy użytkownicy autostrady dostrzegli, że w miejscu tragedii nie było barier ochronnych, które oddzielałyby pas ruchu od przeszkód na poboczu.

Czytaj także:**Pomorze: Kamery na autostradzie A1 wyłapują drogowych piratów**

Przedstawiciele Gdańsk Transport Company, koncesjonariusza A1, tłumaczyli wówczas, że autostrada spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Inaczej pozytywnie nie przeszłaby żmudnych odbiorów technicznych. Pomimo to pracownicy GTC z własnej inicjatywy rozpoczęli działania, by jak najszybciej dostawić dodatkowe bariery. - Na terenie województwa pomorskiego zostanie zamontowanych ponad 5,5 kilometra nowych barier w 61 miejscach. W 39 z nich będziemy przedłużać istniejące bariery, w pozostałych punktach bariery pojawią się po raz pierwszy - wyjaśnia Ewa Łydkowska, rzecznik koncesjonariusza A1. - Z kolei na odcinku w granicach województwa kujawsko-pomorskiego uzupełnimy istniejące bariery o dodatkowe 970 metrów.

Wszystkie wspomniane miejsca zostały wytypowane przez specjalnie powołaną grupę ekspertów, w skład której weszli przedstawiciele Politechniki Gdańskiej, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, policji, operatora i koncesjonariusza autostrady.

- Montaż barier już trwa, a prace zostaną zakończone do końca września tego roku - dodaje Łydkowska.

Z rozwiązania podnoszącego standard infrastruktury drogowej cieszą się zwłaszcza kierowcy. - Popieram każdy projekt, który zwiększa bezpieczeństwo na drogach, a bariery się do tego zaliczają - mówi Adam Witkowski z Gdańska. - Rzeczywiście do tej pory na autostradzie A1 brakowało takich osłon przy mostach. Tymczasem na obwodnicy Trójmiasta są już od dawna.

Czytaj także:Pomorze: Monitoring na autostradzie A1

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
awen
"...Popieram każdy projekt, który zwiększa bezpieczeństwo na drogach, a bariery się do tego zaliczają - mówi Adam Witkowski z Gdańska. - Rzeczywiście do tej pory na autostradzie A1 brakowało takich osłon przy mostach. Tymczasem na obwodnicy Trójmiasta są już od dawna..."

Szanowny kolego analizując wytyczne GDDKiA (stare i nowe) można zauważyć, że bariery w rejonie filarów mostowych na obwodnicy są w bliższej odległości niż te na A1 zatem tam sa wymagane.

Należy tez rozważyć czy bariera jest lepszym rozwiązaniem - ratuje życie?, a może wręcz przeciwnie....
Taka opinię pozostaw doświadczonym ekspertom.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie