Polskie porty stają się wzorem dla UE

Kazimierz Netka
Drogi z Trójmiasta to ważny element korytarza Bałtyk - Adriatyk
Drogi z Trójmiasta to ważny element korytarza Bałtyk - Adriatyk Archiwum
Fachowcy od polityki transportowej w Unii Europejskiej goszczą w Trójmieście - w ramach realizacji programu sprawowania przez Polskę prezydencji w UE. W spotkaniu tym, zwanym eksperckim, uczestniczą przedstawiciele państw członkowskich UE, Sekretariatu Generalnego Rady UE oraz Komisji Europejskiej.

Główne cele wyjazdowego posiedzenia grupy roboczej Rady UE ds. Transportu to poznanie innowacyjnych rozwiązań stosowanych w infrastrukturze portowej i morskiej, zapoznanie się z rozwojem szlaków transportowych na linii Północ - Południe oraz uwarunkowań rozbudowy portów Gdańska i Gdyni - wynika z informacji, które przekazała nam Justyna Mosoń, rzecznik prezydencji w Biurze Informacji i Promocji Ministerstwa Infrastruktury.

Sopot: Nieformalne spotkanie ministrów ds. europejskich poświęcone wieloletniemu budżetowi UE

- Kilkudziesięciu przedstawicieli państw członkowskich UE, delegatów Sekretariatu Generalnego Rady Unii Europejskiej oraz Komisji Europejskiej podczas spotkania w Kapitanacie Portu Gdynia z władzami miasta Gdyni miało okazję zapoznać się z systemem sterowania ruchem statków oraz z planami rozwoju portu na najbliższe lata, a także z jego rolą w międzynarodowych przewozach towarów.
Uczestnikom międzynarodowego spotkania w Trójmieście przedstawiono też zagadnienia dotyczące rozwoju europejskich szlaków transportowych Północ - Południe - w paneuropejskim korytarzu transportowym nr VI (Bałtyk - Adriatyk). Szlak komunikacyjny BAC (Baltic - Adriatic Corridor) jest tworzony przez kilka państw położonych między Trójmiastem a Morzem Śródziemnym. W korytarzu BAC znajduje się m.in. międzynarodowa linia kolejowa E-65. Teraz modernizowany jest jej fragment z Gdyni do Warszawy. W obrębie korytarza VI znajduje się też autostrada A-1.

Coraz większe zainteresowanie korytarzem transportowym Bałtyk - Adriatyk

Jeżeli chodzi o lądowe powiązania komunikacyjne, transportowe między częścią północną (bałtycką) a południową (śródziemnomorską) UE, to nie ma różnic poglądów między państwami obydwu rejonów naszego kontynentu. Natomiast obydwa obszary rywalizują o wsparcie unijnymi dotacjami. Konkurują też w biznesie turystycznym, zabiegając na przykład o wizyty dużych statków - wycieczkowców.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie