Nowe tramwaje PESA Swing mogą nie wytrzymać zimy

    Nowe tramwaje PESA Swing mogą nie wytrzymać zimy

    Anna Werońska

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Nowe tramwaje PESA Swing mogą nie wytrzymać zimy

    ©A. Werońska

    Warte ponad 300 mln zł nowe tramwaje PESA Swing stoją na dworze za zajezdnią we Wrzeszczu, bo się nie mieszczą w hangarach.
    Nowe tramwaje PESA Swing mogą nie wytrzymać zimy

    ©A. Werońska

    Zobacz także:W nocy przyjechała kolejna Pesa

    - Gdy tylko temperatura spada do zera, mnożą się usterki i awarie - skarżą się motorniczowie z gdańskiego Zakładu Komunikacji Miejskiej. Twierdzą, że się zdarzyło nawet tak, że z powodu wilgoci tramwaj zaczął... gnić.

    - Awarii ulegają układ elektroniczny, sterowanie, czujniki drzwiowe, osłony na koła, od stania na mrozie i od wilgoci psuje się elektronika, a niektóre części zaczynają się rozkładać - wylicza motorniczy, który od kilkunastu lat jeździ gdańskimi tramwajami.
    - Podczas ubiegłej zimy mieliśmy tylko kilka tramwajów PESA, ale już wtedy było widać, że to nie są pojazdy na nasze warunki pogodowe. A już na pewno nie na nasze zaplecze. Bo im więcej elektroniki, tym bardziej trzeba uważać. W innym przypadku pojawia się masa problemów - podkreśla.

    Znane są one także pasażerom, którzy już podczas ubiegłej zimy narzekali, że tramwaje PESA psuły się znacznie częściej niż stare pojazdy i powodowały nawet godzinne opóźnienia w czasie mrozów.

    Mimo to ZKM nie planuje budowy dla nowych tramwajów hali, w której bez szwanku przetrwałyby nadchodzącą zimę. Jaki byłby tego przybliżony koszt? Nie wiadomo, bo miasto nie brało jeszcze pod uwagę takiego rozwiązania. Alicja Mongird, rzecznik ZKM, tłumaczy, że nowej hali nie planują, bo inne polskie miasta też na razie o tym nie myślą.

    - To dobry sygnał, że motorniczowie troszczą się o stan taboru. Nie ma jednak takiej praktyki, by wszystkie tramwaje stały w hangarach - przekonuje rzecznik ZKM w Gdańsku. - Pojazdy w naszym taborze są przystosowane do różnych warunków atmosferycznych, dlatego mogą stać na zewnątrz również przy niskich temperaturach.

    Przeczytaj także: Gdańsk: Maciej Płażyński patronem tramwaju Pesa

    W hangarach, jakimi dysponuje gdański ZKM, mieści się około 40 proc. wszystkich tramwajów. Tramwajów PESA - zazwyczaj tylko kilka z ponad 30.

    Specjaliści od spraw transportu szynowego mówią, że wymogu garażowania tramwajów PESA teoretycznie nie ma, a producent daje gwarancję na ich działanie w niskich temperaturach, ale jednocześnie zaznaczają, że miasta na Zachodzie, które posiadają nowy tabor, dbają o pojazdy i trzymają je w zadaszonych halach.

    Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!


    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    swing

    cep (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 60 / 47

    Budyń sprzed kilka ze swoich licznych nieruchomości i wspomoże transport miejski.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bieda będzie

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 70 / 57

    Przeznaczone zapewne do Afryki.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KASZANA NA CODZIEŃ

    bombardier (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 55 / 45

    OBYWATELU, WYCIĄGAJ ZASKÓRNIAKI - NÓWKI DO REMONTU.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W POZNANIU JEZDZĄ LUKSUSOWE NAJSZERSZE W POLSCE TRAMINO - SOLARISA

    MACIEJ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 97 / 66

    A WYGLĄDAJĄ TAK:http://youtu.be/AyAoF_oMgtM

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wskazane jest wymienic te tramwaje na prawdziwe.

    Elektronik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 67 / 52

    Pojazdy MUSZĄ być wyposażone w urządzenia i układy elektroniczne wykonane w standardzie "kolejowym", tzn. żadne warunki atmosferyczne nie mogą wpływać na
    ich działanie.
    Trudno wymagać np. aby...rozwiń całość

    Pojazdy MUSZĄ być wyposażone w urządzenia i układy elektroniczne wykonane w standardzie "kolejowym", tzn. żadne warunki atmosferyczne nie mogą wpływać na
    ich działanie.
    Trudno wymagać np. aby wszystkie samochody ( nafaszerowane elektroniką ) stały w garażach.
    Jeśli Swingi ulegają awariom to świadczy to o niewłaściwej konstrukcji urządzeń ( niewłaściwe elementy, zabezpieczenia, obudowy).zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie kumam co to jest "prawdziwy" tramwaj

    japan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 45 / 34

    ... a awarie mogą świadczyć najwyżej o niewłaściwej eksploatacji w zkm - a co oni potrafią zrobić z tramwajami, doskonale wiemy. Swingi jeżdżą także po Warszawie, jest ich tam przynajmniej dwa razy...rozwiń całość

    ... a awarie mogą świadczyć najwyżej o niewłaściwej eksploatacji w zkm - a co oni potrafią zrobić z tramwajami, doskonale wiemy. Swingi jeżdżą także po Warszawie, jest ich tam przynajmniej dwa razy więcej niż u nas i jakoś się nie psują. Tajemnica zapewne tkwi w tym, że tam o tramwaje się dba, podczas gdy u nas już zdarzało mi się zobaczyć Swinga, w którego środku brakowało śrubek mocujących panele między oknem a przegubem.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo