Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nova Star, nowy prom na trasie Gdańsk - Szwecja. Na wiosnę zacznie wozić pasażerów na linii Gdańsk - Nynäsham [zdjęcia]

Mateusz Tkarski
Nova Star na wiosnę wejdzie na trasę z Gdańska do Szwecji
Nova Star na wiosnę wejdzie na trasę z Gdańska do Szwecji mat. prasowe
Nova Star na wiosnę zacznie wozić pasażerów na linii Gdańsk - Nynäshamn. Prom będzie nowy na tej trasie, bo w rzeczywistości to używana jednostka, zbudowana w 2011 roku w singapurskiej stoczni. Zapewni jednak nowe możliwości przewozowe i komfort podróży.

Wejście promu Nova Star na linii Gdańsk - Nynäshamn zapowiedziała Polska Żegluga Bałtycka SA.
- Wprowadzenie promu pozwoli na sprostanie oczekiwaniom rosnącego rynku oraz będzie idealnym uzupełnieniem użytkowanego już promu “Wawel”, także ze względu na podobne parametry ładunkowe - poinformowała Polska Żegluga Bałtycka.

Statek typu ro-pax umożliwia załadunek i rozładunek samochodów dziobem i rufą. Ma ponad 160 metrów długości i 25 szerokości. Dwa silniki główne zapewniają mu prędkość do 21 węzłów. Statek wyposażony jest w stery strumieniowe. Na pokład może zabrać ponad 1200 pasażerów w komfortowych kabinach lub w 254 fotelach lotniczych.

Czytaj także:

Wejście na trasę promu Polferries Nova Star planowane jest na przełomie marca/kwietnia.

Nova Star, wybudowany w 2011 roku w stoczni w Singapurze, posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Na pokładzie znajdują się także sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne.

Prom uzupełni na trasie prom Wawel, zbudowany prawie 40 lat temu.

Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f „Wawel” wybudowany w 1980 roku, m/v „Baltivię” z 1981 roku, m/f „Mazovię” zbudowaną w 1996 roku oraz m/f „Cracovię” z 2002 roku.

Wszystkie promy pływają na trasach Gdańsk-Nynashamn i Świnoujście-Ystad.

Prom Nova Star - dane techniczne:

Rodzaj promu: ro-pax.
Rok i miejsce budowy: 2011 w stoczni ST Marine, Singapur
Tonaż: GT 27 744, NT 12 106
Wymiary: długość 161 m, szerokość 25,6 m
Zanurzenie: 6,20 m
Prędkość: 21,0 węzłów
Załadunek: od dziobu i od rufy
Dane techniczne: silniki główne: 4 x 5600 kW, silniki pomocnicze: 3 x 1540 kW, stery strumieniowe: 2 x 1500 kW
Pojemność ładunkowa: 1 575 m dla samochodów ciężarowych i 1 215 m dla samochodów osobowych, łącznie 2 790 m
Miejsca pasażerskie: 1 215
Kabiny pasażerskie: 4-osobowe: 156, lux 4-osobowe: 7; łącznie 652 miejsca noclegowe

Luksusowa rezydencja Jana Kulczyka na sprzedaż

TOP 100 najlepszych firm na Pomorzu

W te niedziele 2018 roku sklepy będą zamknięte - daty

Abonament RTV 2018 - stawki, zniżki, terminy

Tyle zarabiają pracownicy w Polsce i regionie [lista płac]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki