Niebezpieczna sytuacja pod kładką na Ołowiankę. Prokuratura oskarża kapitana statku i operatora kładki [WIDEO]

red.

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Gdańska prokuratura zakończyła postępowanie ws. groźnego zdarzenia, do jakiego doszło pod koniec lipca br. na Motławie z udziałem statku pasażerskiego „Danuta”. Mimo zamykającej się kładki, kapitan jednostki zdecydował się pod nią przepłynąć. Tragedii udało się uniknąć dosłownie o włos. Przed sądem staną operator kładki i kapitan statku.

Prokuratura Rejonowa Gdańsk – Śródmieście w Gdańsku zakończyła postępowanie w sprawie sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym.

Chodzi o niebezpieczną sytuację, jaka miała miejsce w czasie zamykania się kładki nad Motławą. Do zdarzenia doszło 25 lipca 2017 roku.

W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski „Danuta”. Statek płynął w kierunku przystani Zielona Brama. Kierujący nim poruszał się ze znacznie przekroczoną dozwoloną prędkością. Płynął pomimo opuszczania kładki i zbyt późno podjął manewr hamowania wpływając bezpośrednio pod opuszczane przęsło.

Operator kładki pomimo zbliżania się do niej z nadmierną prędkością statku pasażerskiego, kontynuował manewr jej opuszczania, a w sytuacji kolizyjnej zaniechał awaryjnego wstrzymania ruchu przęsła opadającego bezpośrednio na przepływający pod nim statek.

W chwili zdarzenia na pokładzie statku, oprócz członków załogi znajdowało się 139 pasażerów.

Jak informuje prokuratura, w toku postępowania uzyskano opinię biegłego z zakresu żeglugi. Z jej treści wynika, że zarówno kierownik statku pasażerskiego, jak i operator kładki, umyślnie naruszyli zasady bezpieczeństwa w ruchu wodnym.

Prokurator przedstawił obu mężczyznom zarzut sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym, zagrażającego życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach. Przestępstwo to zagrożone jest karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.

Obaj oskarżeni nie przyznają się do jego popełnienia. W toku postępowania złożyli wyjaśnienia.

Wobec kierującego statkiem prokurator zastosował środki zapobiegawcze w postaci nakazu powstrzymania się od prowadzenia pojazdów mechanicznych w postaci statków oraz zawieszenia wykonywania zawodu szypra.

Akty oskarżenia skierowano do Sądu Rejonowego Gdańsk – Południe w Gdańsku.

POLECAMY w SERWISIE DZIENNIKBALTYCKI.PL:

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zet
Poprawcie tekst "ws. groźnego zdarzenia, do jakiego doszło pod koniec lipca br. na Motławie". Chyba że umiecie przewidzieć co stanie się e lipcu bieżącego roku (br.)
k
kierownik
ROZSTRZELAĆ OBU
G
Gość
Pożyczki na dowód bez zaświadczeń od 100zł do 25.000zł w 30minut na Twoim koncie, Chwilówki online Do 6.000zł na 60dni za Darmo, 100% Online na Konto, Wypełnij bezpłatny wniosek tu http://xchwilowki.pl
Dodaj ogłoszenie