Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Największy wycieczkowiec, Icon of the Seas wypłynął w dziewiczy rejs. W budowie jego "bliźniaków" udział mają trójmiejskie stocznie

MT
Pomorskie firmy brały udział w budowie Icon of the Seas
Pomorskie firmy brały udział w budowie Icon of the Seas Royal Caribbean Cruises
27 stycznia Icon of the Seas - największy wycieczkowiec w historii wyruszył z portu w Miami w dziewiczy rejs po Karaibach. Ponad 7 tys. pasażerów przez tydzień będzie korzystać z mocy atrakcji na tym wyjątkowym statku. W trójmiejskich stoczniach powstały segmenty kadłuba drugiego i trzeciego takiego wycieczkowca.

Icon of the Seas na pokładzie może pomieścić prawie 10 tys. osób, w tym 2350 członków załogi. Gigant ma 360 metrów długości, prawie 50 szerokości, jego pojemność to 250 GT. Statek oferuje atrakcje o jakich jeszcze do niedawno można było pomarzyć. Kina, pasaże handlowe, teatry, baseny miały już inne statki. Icon of the Seas to największy park wodny na morzu. Zaprasza do 7 basenów i 6 niesamowitych zjeżdżalni (Hurricane Hunter, Storm Surge, Frightening Bolt, dwa Storm Chasers i Pressure Drop). Na pokładzie znajduje się również aquapark dla dzieci z karuzelami oraz strefa surfingu.

Nowością na statkach Royal Caribbean jest „Crown’s Edge” – to spacer na wysokości 50 metrów nad wodą w parku linowym.

Polskie firmy budowały Icon of the Seas

Na pokładzie Icon of the Seas znajdują się także kina, kasyna i sale gier. Kluby nocne zabawią was po zmroku a dzień urozmaici wam lodowisko, minigolf, ścianka wspinaczkowa, hydromasaże oraz boiska do siatkówki i koszykówki. Wyjątkowym miejscem jest też Central Park, zainspirowany parkiem w Nowym Jorku.

Dwa dni przed wypłynięciem hucznie świętowano w Miami nadanie imienia megacruiserowi nadania imienia. Główną gwiazdą ceremonii obok statku Leo Messi, ośmiokrotny zdobywca Złotej Piłki i tytułu Sportowca Roku 2023 magazynu Time, który rozbił symbolicznego szampana.

- Icon of the Seas to kulminacja ponad 50 lat marzeń, innowacji i realizowania naszej misji – odpowiedzialnego dostarczania najlepszych na świecie wakacyjnych wrażeń – powiedział Jason Liberty, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Group.

- Oficjalne nadanie nazwy to coś więcej niż tylko wprowadzenie nowego statku; to początek nowej ery wakacji i jesteśmy podekscytowani widokiem dziesiątek milionów rodzin i przyjaciół, którzy odciskają swoje piętno na wspomnieniach, które tworzą wspólnie i podczas własnych przygód, bez kompromisów - powiedział Michael Bayley, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean International.

Pomorskie firmy budowały Icon of the Seas

Icon of the Seas powstał w stoczni Meyer Turku w Finlandii. Kosztował około 2 miliardy dolarów. W budowie są jeszcze dwa statki z serii. Elementy do trzeciego z nich powstają w Gdyni. Stocznia Crist buduje całkowicie wyposażony blok pływający o wymiarach (DxSxW) 94 x 48 x 15 [m] do pokład 3. Masa samego bloku pływającego wynosi około 5200 T, a masa sprzętu około 2500 T. Głównym elementem bloku są dwa zbiorniki LNG. Przekazanie bloku planowane jest na jesień 2024 roku.

To nie pierwszy wielki wycieczkowiec jaki powstał przy udziale stoczni Crist. We wrześniu stocznię opuści kolejny megablok statku budowanego na zlecenie długoletniego klienta – francuskiej stoczni Chantiers de l’ Atlantique. Jest częścią kadłuba MSC World America, nieco mniejszego od Icon of the Seas, ale mierzącego 330 metrów i mogącego zabrać ponad 6 tys. pasażerów. Wycieczkowiec na Karaibach ma pojawić się w 2025 roku

Megablok X-34 o całkowitej długości ponad 133m i masie około 8000T to już ósmy projekt wykonany w ramach długoletniej współpracy z jedną z największych stoczni na świecie. Crist wykonał pełne wyposażenie projektu w urządzenia oraz instalacje: rurociągowe, wentylacyjne, elektryczne oraz izolacyjne. Całkowicie wyposażone w urządzenia oraz instalacje zostały również pomieszczenia pralni. Wykonano pełen zakres prac malarskich.

Największy wycieczkowiec na świecie budowany przez polskie firmy

W styczniu ub. roku Crist opuściły 2 bloki i jedna sekcja statku pasażerskiego wykonane również na zlecenie francuskiej stoczni Chantiers de l,Atlantique. Tym razem była to część statku budowanego dla Royal Caribbean Cruises.

Gdyńska stocznia od lat jest kooperantem przy budowie największych wycieczkowców. Buduje także całe statki.

Nie tylko Crist buduje segmenty największych wycieczkowców. Kilka dni temu do fińskiej stoczni Meyer Turku przybył segment rufowy kadłuba drugiego wycieczkowca z serii Icon - Star of the Seas wykonany przez gdańską stocznię Marine Projects. Firma ta praktycznie co roku dostarcza segmenty kadłubów statków wycieczkowych.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki